A Sze-ma Csien Trtneti Feljegyzse cm mvben azt olvassuk, hogy amikor Konfuciusz elment, tancsot krni Lao-ctl, az udvari archvum s knyvtr mestertl, a ltogats utn ezt mondta:
„A madarak replnek, a halak sznak, a vadak futnak. A fut llatot elejtheti egy csapda, az szt egy hl, a replt, pedig egy nyl. m itt van a Srkny; nem tudom, mikppen lovagolja meg a szelet, s hogyan jut fel az gbe.”
Nos az enigma megolddni ltszik, kt siagrdi fiatalembertl tudhatjuk meg erre a metafizikai krdsre a vgs vlaszt, akik (motor)barlangjukban (na j, ha nagyon profn akarok lenni, akkor garzsukban) tartjk a szrnyas srknyt. Maroknyi stbunk gyermekkori lma valsult meg siagrdi ltogatsunkkal, amikor letnagysgban lthattuk t. De trjnk t a kpzelet valsgra:
A Srkny bredse A magnyos srkny tavaly tlen tallt gazdra Takcs Krisztin s Zoltn szemlyben. Akkor nagyon rossz llapotban volt, srlsek bortottk a testt s rgi fnye is megkopott mr. Testt szmos szpsgtapasz (msok matricnak neveznk) fedte. A testvrpr gy gondolta, hogy j kedvenckre dten hatna egy kis kozmetikai beavatkozs, termszetesen nem bzhattak abban, hogy majd az id begygytja a sebeket. k egy bonyhdi air-brush-mester rt kezeire bztk a munkt, aki szemmel lthatan mindent megtett a kis srkny plsrt. De a srcok nem rtk be a szpsggel, (az si trvnyre hivatkozva: „p testben, p llek”, ezrt a fnyezs elkszltvel, hatalmas lendlettel vgtak neki a srknyszv gygytsnak. Az zekre szedssel egy idben az alkatrszek beazonostsa is zajlott. Ekkor derlt ki csak, hogy mennyi hinyossggal kell farkasszemet nznik (egsz kis llatmese fog kikerekedni a vgre). Ezutn a hinyz alkatrszek be-cserkszsre kellett koncentrlniuk, amg a srcok az alkatrszekre vrtak, gy gondoltk, hogy hasznos lenne slanktani egy kicsit a srknyon, ezrt megszabadtottk jelents slytbb-lettl. A Takcs testvrek gy dntttek, hogy ha mr a csontvzig le-csupasztottk a srknyt, akkor egy rgtnztt vzfestsre is sort kell kertenik, ez meg is trtnt, gy j darabig immunis lesz a srkny a korroziusz rusnyatusz nev betegsggel szemben. Mivel az alkatrszek beszerzse nem ment zkkenmentesen, ezrt a fik a blokk polrozsval tttk el szabad-idejket. (Amit ksbb bntak, mint a kutya!) Szegny srcok vrldozatot hoztak kedvenckrt, hiszen a nehezen megkzelthet helyeken kzimunkval dolgoztak, azta egy szmmal kisebb robogs kesztyt viselnek, ugyanis mi-nimum egy-egy centivel rvidebb lett az ujjuk. Az eredmny viszont minden szenvedsrt krptolta ket, hiszen amikor a sajt tkrkpk nzett vissza rjuk a blokk mgl, akkor elgedetten dltek htra, persze csak egy rvid idre, hiszen akadt mg bven tennivaljuk: kbelezs (nem belezs!), tovbb helyre kerltek a ht s vzcsvek, s a tuning gyjts is. Funkcijt vesztette az nindt, hiszen a 70-es Minarelli motort gysem hozta volna mozgsba, teht mennie kellett, helyre a Malossi K-15 gyjtskapcsolt ptettk be. Ezutn felszereltk az zemanyag-elltshoz szksges alkatrszeket, feltltttk a htrendszert folyadkkal s minden vezetket sszepsztottak, ezutn ntttek bele egy kis benzin-olaj mixet, mivel az olajszivattynak is mennie kellett az extratmeg miatt. Ezutn felbresztettk az altatsbl a kis srknyt. Szpen, egyenletesen vert a szve, ezt kveten mr csak a megfelel hangolsra volt gondjuk. A sikeres karburls utn kivlasztottk a megfelel grgket s tolrugt. 200 illetve 400 mteres kifutplyra terveztk a motort, ezrt mindig gyorsulsi versenykrlmnyeket szimulltak a belltsok sorn. Az eredmnnyel a tesztek sorn is borzasztan elgedettek voltak, s ezt igazolja a DynoJet pad is (mondtam, hogy llatmese). A mrst Vgh Jnos, tbbszrs Eurpa-superbike bajnok vgezte.
A mrs eredmnye a kvetkez: 13.500 ford/min Teljestmny:13, 8 Le kerken Teljestmny:19,2 Le a ftengelyen (viszonyszm alapjn kalkullva) Vgsebessge: 140,8 km/h
s egy halvny, tvoli csillag a Magnyos Srkny szeme, kit rges-rgen befogadott egy nemes lelk Lovag, aki megtallta t - vilggal dacolva, megtallta, s megmenektette. Srknymesm itt vget rt. Szp lmokat Gyerekek! Bers3rk
A felhasznlt tuning alkatrszek: Henger: Malossi MHR Team 47,6 O H2O Ftengely: Malossi MHR Team O12 Kipufog: Malossi MHR Team Gyjts: Malossi MHR K-15 Karburtor: Delorto PHBG21 Hajts: Malossi MHR Team Primer tttel Malossi MHR Multivar varitor Malossi Ventil-var ventiltoros kszjtrcsa Malossi Torque driver (hts kszjtrcsa) Malossi delta kuplung Malossi Wing kuplung harang Szj: Malossi kevlr Szvcsonk: Polini 20O Polini Evo karbon szvszelep + karbon lamella Levegszr: Polini Marchald Gyertya: NGK Racing B10EG
|