A Sze-ma Csien Történeti Feljegyzése című művében azt olvassuk, hogy amikor Konfuciusz elment, tanácsot kérni Lao-cétól, az udvari archívum és könyvtár mesterétől, a látogatás után ezt mondta:
„A madarak repülnek, a halak úsznak, a vadak futnak. A futó állatot elejtheti egy csapda, az úszót egy háló, a repülőt, pedig egy nyíl. Ám itt van a Sárkány; nem tudom, miképpen lovagolja meg a szelet, s hogyan jut fel az égbe.”
Nos az enigma megoldódni látszik, két sióagárdi fiatalembertől tudhatjuk meg erre a metafizikai kérdésre a végső választ, akik (motor)barlangjukban (na jó, ha nagyon profán akarok lenni, akkor garázsukban) tartják a szárnyas sárkányt. Maroknyi stábunk gyermekkori álma valósult meg sióagárdi látogatásunkkal, amikor életnagyságában láthattuk őt. De térjünk át a képzelet valóságára:
A Sárkány ébredése A magányos sárkány tavaly télen talált gazdára Takács Krisztián és Zoltán személyében. Akkor nagyon rossz állapotban volt, sérülések borították a testét és régi fénye is megkopott már. Testét számos szépségtapasz (mások matricának neveznék) fedte. A testvérpár úgy gondolta, hogy új kedvencükre üdítően hatna egy kis kozmetikai beavatkozás, természetesen nem bízhattak abban, hogy majd az idő begyógyítja a sebeket. Ők egy bonyhádi air-brush-mester értő kezeire bízták a munkát, aki szemmel láthatóan mindent megtett a kis sárkány épüléséért. De a srácok nem érték be a szépséggel, (az ősi törvényre hivatkozva: „ép testben, ép lélek”, ezért a fényezés elkészültével, hatalmas lendülettel vágtak neki a sárkányszív gyógyításának. Az ízekre szedéssel egy időben az alkatrészek beazonosítása is zajlott. Ekkor derült ki csak, hogy mennyi hiányossággal kell farkasszemet nézniük (egész kis állatmese fog kikerekedni a végére). Ezután a hiányzó alkatrészek be-cserkészésére kellett koncentrálniuk, amíg a srácok az alkatrészekre vártak, úgy gondolták, hogy hasznos lenne slankítani egy kicsit a sárkányon, ezért megszabadították jelentős súlytöbb-letétől. A Takács testvérek úgy döntöttek, hogy ha már a csontvázig le-csupaszították a sárkányt, akkor egy rögtönzött vázfestésre is sort kell keríteniük, ez meg is történt, így jó darabig immunis lesz a sárkány a korroziusz rusnyatusz nevű betegséggel szemben. Mivel az alkatrészek beszerzése nem ment zökkenőmentesen, ezért a fiúk a blokk polírozásával ütötték el szabad-idejüket. (Amit később bántak, mint a kutya!) Szegény srácok véráldozatot hoztak kedvencükért, hiszen a nehezen megközelíthető helyeken kézimunkával dolgoztak, azóta egy számmal kisebb robogós kesztyűt viselnek, ugyanis mi-nimum egy-egy centivel rövidebb lett az ujjuk. Az eredmény viszont minden szenvedésért kárpótolta őket, hiszen amikor a saját tükörképük nézett vissza rájuk a blokk mögül, akkor elégedetten dőltek hátra, persze csak egy rövid időre, hiszen akadt még bőven tennivalójuk: kábelezés (nem belezés!), továbbá helyére kerültek a hűtő és vízcsövek, és a tuning gyújtás is. Funkcióját vesztette az önindító, hiszen a 70-es Minarelli motort úgysem hozta volna mozgásba, tehát mennie kellett, helyére a Malossi K-15 gyújtáskapcsolót építették be. Ezután felszerelték az üzemanyag-ellátáshoz szükséges alkatrészeket, feltöltötték a hűtőrendszert folyadékkal és minden vezetéket összepászítottak, ezután öntöttek bele egy kis benzin-olaj mixet, mivel az olajszivattyúnak is mennie kellett az extratömeg miatt. Ezután felébresztették az altatásból a kis sárkányt. Szépen, egyenletesen vert a szíve, ezt követően már csak a megfelelő hangolásra volt gondjuk. A sikeres karburálás után kiválasztották a megfelelő görgőket és tolórugót. 200 illetve 400 méteres kifutópályára tervezték a motort, ezért mindig gyorsulási versenykörülményeket szimuláltak a beállítások során. Az eredménnyel a tesztek során is borzasztóan elégedettek voltak, és ezt igazolja a DynoJet pad is (mondtam, hogy állatmese). A mérést Végh János, többszörös Európa-superbike bajnok végezte.
A mérés eredménye a következő: 13.500 ford/min Teljesítmény:13, 8 Le keréken Teljesítmény:19,2 Le a főtengelyen (viszonyszám alapján kalkulálva) Végsebessége: 140,8 km/h
És egy halvány, távoli csillag a Magányos Sárkány szeme, kit réges-régen befogadott egy nemes lelkű Lovag, aki megtalálta őt - világgal dacolva, megtalálta, s megmenekítette. Sárkánymesém itt véget ért. Szép álmokat Gyerekek! Bers3rk
A felhasznált tuning alkatrészek: Henger: Malossi MHR Team 47,6 O H2O Főtengely: Malossi MHR Team O12 Kipufogó: Malossi MHR Team Gyújtás: Malossi MHR K-15 Karburátor: Delorto PHBG21 Hajtás: Malossi MHR Team Primer áttétel Malossi MHR Multivar variátor Malossi Ventil-var ventilátoros ékszíjtárcsa Malossi Torque driver (hátsó ékszíjtárcsa) Malossi delta kuplung Malossi Wing kuplung harang Szíj: Malossi kevlár Szívócsonk: Polini 20O Polini Evo karbon szívószelep + karbon lamella Levegőszűrő: Polini Marchald Gyertya: NGK Racing B10EG
|