Sok id telt el azta, hogy a Peugeot Motor Corporation 2002-ben bemutatta a Jet Force sportrobog kompresszor feltltvel elltott tanulmny prototpust. A prototpus azta nem csak hogy szriagyrtsba kerlt, de kisebb erforrssal szerelt megegyez klsej modell is megjelent a Peugeot modellpalettjn.
A francia gyrt odafigyelt a minsgi s megfog formatervezsre. A Jet Force megjelense sportos, a mai modern formatervezsnek teljes mrtkben megfelel. A hegyes orridom, az alatt elhelyezett lgbemlk inkbb egy modern sportmotorra, mintegy robogra hasonltanak. Az tltsz els s hts irnyjelzket az idomba beptve helyeztk el. Az els irnyjelzk elhelyezsnl inkbb a divat, mintsem a hasznlhatsg kerlt eltrbe. A kicsit alacsonyra kerlt indexbra nehezen lthat. Az ls formatervezse is igazodik a kialaktott formavilghoz. Sportosan keskeny s kemny, vastag prnzsa miatt knyelmes. A vzkialaktsnak s az elrbb helyezett slypontnak ksznheten sportrobogknl divatoss vlt kiss szks helyet tartogat lbainknak. A helyhiny inkbb csak 180 cm feletti piltknak okoz gondot. Az lst kt rszre osztottk fel. Az ells lsrsz alatt tallhat a trol rekesz. Itt egy nyitott sisak s pr apr dolog elhelyezsre alkalmas rakodrszt tallunk. A hts ls rgztett rsze forms keskeny s sportmotoroknl megszokott kicsi mret. Amit az utasnak alaktottak ki, kr hogy Magyarorszgon segdmotorral nem szllthatunk szemlyt. A hts traktus szintn vad rzst kelt a leszkl, magasra felnyl formjval, amit a szintn az idomba ptett irnyjelz tesz tkletess. Ezstszn manyag bortsa sportos elegancit klcsnz a mszerfalnak, ami csak a legfontosabb adatokat kzli hasznljval. Ugyanakkor hiba keressk, de nem talljuk se fordulatszmmrt, se a pontos id jelz rt a mszerfalon.
A sportos kls mellett technikai csemegket is tallunk a Jet Force-on. A legfbb ismertetjegyei a Jet Force-nl alkalmazott vzkialakts, a kormnyoszlopot s a motort sszekt dupla csvz, gynevezett direkt permetikus vz (DPF), ami sokkal nagyobb merevsget biztost. Ezzel mg stabilabb tve a robogt. Felfggeszts tern is eltrtek a szokvnyostl a Peugeot mrnkei. Hts lengscsillaptt elrbb az ls elejvel egy vonalba fgglegesen helyeztk el. A sportos manverezshez szksges kemnyre hangolt lengscsillapt jl vgzi dolgt, szinte mr „nagy motoros” rzetet keltve hasznljban. Az els lengscsillapt taln egy kicsit lgyabbra sikerlt. A 49 cm3-is erforrs majdnem 5 lers maximlis teljestmnye figyelemre mlt, az indtgomb segtsgvel azonnal letre keltett erforrs prgsre sikerlt 70 km/h-s sebessget szinte szrevtlenl elri. E felett ha van idnk simn kiakaszthatjuk a mutatt, ekkor a maximlis sebessg 80 km/h felett alakul. A sportos futm s vzkialakts mellett a francik a fkeket sem hanyagoltk el. Ell, htul trcsafket tallunk. Radsul a fmszlas fkcs s haraps trcsafknek ksznheten els fk nagyon hatrozott, jl adagolhat. A kis erforrs hatrainl 70 km/h sebessg felett sem veszt semmit stabilitsbl, magas hasmagassgnak s alacsonyra helyezett slypontnak ksznheten meglepen jl manverezhet. A kis mregzskot fknt fiataloknak ajnlom, akik a sportos menettulajdonsgokkal mr-mr motorszint sportrobogt szeretnnek, aminek kls kidolgozsa sok nevesebb gyrt szmra is irigylsre mlt.
|