Sok idő telt el azóta, hogy a Peugeot Motor Corporation 2002-ben bemutatta a Jet Force sportrobogó kompresszor feltöltővel ellátott tanulmány prototípusát. A prototípus azóta nem csak hogy szériagyártásba került, de kisebb erőforrással szerelt megegyező külsejű modell is megjelent a Peugeot modellpalettáján.
A francia gyártó odafigyelt a minőségi és megfogó formatervezésre. A Jet Force megjelenése sportos, a mai modern formatervezésnek teljes mértékben megfelel. A hegyes orridom, az alatt elhelyezett légbeömlők inkább egy modern sportmotorra, mintegy robogóra hasonlítanak. Az átlátszó első és hátsó irányjelzőket az idomba beépítve helyezték el. Az első irányjelzők elhelyezésénél inkább a divat, mintsem a használhatóság került előtérbe. A kicsit alacsonyra került indexbúra nehezen látható. Az ülés formatervezése is igazodik a kialakított formavilághoz. Sportosan keskeny és kemény, vastag párnázása miatt kényelmes. A vázkialakításnak és az előrébb helyezett súlypontnak köszönhetően sportrobogóknál divatossá vált kissé szűkős helyet tartogat lábainknak. A helyhiány inkább csak 180 cm feletti pilótáknak okoz gondot. Az ülést két részre osztották fel. Az elülső ülésrész alatt található a tároló rekesz. Itt egy nyitott sisak és pár apró dolog elhelyezésére alkalmas rakodórészt találunk. A hátsó ülés rögzített része formás keskeny és sportmotoroknál megszokott kicsi méretű. Amit az utasnak alakítottak ki, kár hogy Magyarországon segédmotorral nem szállíthatunk személyt. A hátsó traktus szintén vad érzést kelt a leszűkülő, magasra felnyúló formájával, amit a szintén az idomba épített irányjelző tesz tökéletessé. Ezüstszínű műanyag borítása sportos eleganciát kölcsönöz a műszerfalnak, ami csak a legfontosabb adatokat közli használójával. Ugyanakkor hiába keressük, de nem találjuk se fordulatszámmérőt, se a pontos idő jelző órát a műszerfalon. A sportos külső mellett technikai csemegéket is találunk a Jet Force-on. A legfőbb ismertetőjegyei a Jet Force-nél alkalmazott vázkialakítás, a kormányoszlopot és a motort összekötő dupla csőváz, úgynevezett direkt permetikus váz (DPF), ami sokkal nagyobb merevséget biztosít. Ezzel még stabilabbá téve a robogót. Felfüggesztés terén is eltértek a szokványostól a Peugeot mérnökei. Hátsó lengéscsillapítót előrébb az ülés elejével egy vonalba függőlegesen helyezték el. A sportos manőverezéshez szükséges keményre hangolt lengéscsillapító jól végzi dolgát, szinte már „nagy motoros” érzetet keltve használójában. Az első lengéscsillapító talán egy kicsit lágyabbra sikerült. A 49 cm3-is erőforrás majdnem 5 lóerős maximális teljesítménye figyelemre méltó, az indítógomb segítségével azonnal életre keltett erőforrás pörgősre sikerült 70 km/h-s sebességet szinte észrevétlenül eléri. E felett ha van időnk simán kiakaszthatjuk a mutatót, ekkor a maximális sebesség 80 km/h felett alakul. A sportos futómű és vázkialakítás mellett a franciák a fékeket sem hanyagolták el. Elől, hátul tárcsaféket találunk. Ráadásul a fémszálas fékcső és harapós tárcsaféknek köszönhetően első fék nagyon határozott, jól adagolható. A kis erőforrás határainál 70 km/h sebesség felett sem veszt semmit stabilitásából, magas hasmagasságnak és alacsonyra helyezett súlypontnak köszönhetően meglepően jól manőverezhető. A kis méregzsákot főként fiataloknak ajánlom, akik a sportos menettulajdonságokkal már-már motorszintű sportrobogót szeretnének, aminek külső kidolgozása sok nevesebb gyártó számára is irigylésre méltó.
|