FEJRE LLT A VILG

|
Aprilia RSV 1000 R Factory Ducati 999 S Honda CBR 1000 RR Fireblade Kawasaki ZX-10R Ninja Suzuki GSX-R 1000 Yamaha YZF-R1 |
Hrom j ezres szupersportol teljesen fejre akarja lltani a vilgot. Van egyltaln valami eslye ellenk az olasz kthengereseknek? s tud mg lpst tartani velk az pp egyves Suzuki GSX-R 1000? Szveg: Guido Slsser, kp: Markus Jahn |
Egy pillanat alatt mindjrt hrom kihvja is termett a Suzuki GSX-R 1000-nek. Az j Kawasaki ZX-10R s a Honda CBR 1000 RR ugyancsak teljes egszben kimerti az egyliteres limitet, s a vadonatj Yamaha YZF-R1-hez hasonlan 170 ler fltti teljestmnnyel szll ringbe a legjobbnak kijr cmrt. Ezzel heves kereszttzbe kerltek az Aprilia s a Ducati kthengeresei is, akik eddig derekasan helytlltak a versenyplyn a ngyhengeresekkel szemben. De mg 30 lernyi teljestmnyhtrnyuk ellenre is kpesek lesznek r? Nagyszabs sszehasonlt tesztnk lebonyoltsban kt neves versenyz, Markus Barth s Jrgen Fuchs volt segtsgnkre. Profi vendgeink nemcsak az idvel vvtak dz csatt a spanyolorszgi Cartagena versenyplyjn, hanem az elejtl fogva vgigksrtk a teszt minden fzist. Jelenltkre azrt volt szksg, mert br lapunk rendkvl tapasztalt tesztelkkel dolgozik, az ilyen nagy teljestmny szguldgpek vizsgztatsakor bizony mg nekik is elkl a segtsg.
Eszeveszett ermenet: a Kawa s a Yamaha a legvadabb, de a tbbit sem knny kimotorozni |
 |

|
A minden porcikjbl versenyhangulatot raszt Kawasaki ZX-10R rgtn az elejn nyilvnvalv tette, mire nem val. Rendkvl kemny bellts futmve mr a legkisebb talajhullmokat is szretlenl felkldi az lshez – komtos csordogls esetn valsgos tortra a hasznlata. Ahogy azonban rkapcsol az ember, egy csapsra megvltozik benne a Kawasakirl kialakult kp. Az elbb mg oly kemny futm kivl visszajelzst ad az trl, s olyan remek irnythatsgot garantl, ami csak a knny 600-asokat jellemzi. Legfkppen a stabilitsa imponl, pedig mindssze 1385 mm a tengelytvja, feltankolva 198 kilogramm a tmege, s nincs kormnylengs-csillaptja. A sztoikus egyenesfuts viszont csak kemny belltssal, kevs negatv rugzssal rhet el. Aki a nyomfokozat lgytsval s tbb negatv rugttal prblja meg rossz minsg tra hangolni a Kawasakit, az csak kormnycsapkodst fog kapni. Csak gy kerlhet el ez a kellemetlen jelensg, ha a pilta folyamatosan a levegben tartja az els kereket, ami egyltaln nem nehz a kuplungon mrt 168 lers katapultgppel. A ngyhengeres motor ereje sz szerint kegyelemrt esedezteti a hts kereket, amely akrmennyire is fradozik, hogy mindenron tvigye az tra a hajtnyomatkot, csak fekete cskokat get bele az aszfaltba. Szinte hihetetlen, milyen brutalitssal reagl a ZX-10R a gzmarkolat rezdlseire, hogy aztn kslekeds nlkl eszeveszett gyorsulss alaktsa t a vezet parancst. Kzti forgalomban tvolrl sem aknzhatk ki a Kawban lv tartalkok, fggetlenl attl, milyen sebessgfokozatban van ppen a vlt. Mg maga Jrgen Fuchs is elismerte, hogy a zldek legjabb sza nagy figyelmet s sszeszedett vezett ignyel. Folyamatosan ellenrzs alatt kell tartani, ami bizony leterhel feladat. Egyedl a versenyplyn lehet elcsalogatni rejtett tartalkait. Olyan villmgyorsan prg a motorja, hogy rdemes vgig figyelni a vltvillmot, ami figyelmezteti az embert, mieltt bele rohan a 13 500-nl hzd fordulatszmkorltba. A plyn kvetkezetesen kijtssza lapjait a Kawasaki. Olyan flelmetes gyorsulssal jutalmazza a szorgalmas felpakolst – igaz, gyors kapcsolskor nehezebben veszi be a fokozatokat a vlt –, hogy valsggal elakad az ember llegzete.
Pihen: a piltk gyorsabban elrik hatrukat, mint a gpek. Volt mirl beszlni |

|
Fkezsnl sincs oka szgyenre. Rutinos piltk gyesen el tudnak balanszrozni a radilisan rgztett fknyergek s a hullmos fktrcsk segtsgvel az elajndkozott fkt s az orra ess kztti szk hatrmezsgyn. Klnsen j szolglatot tesz fkezskor a rndtscsillaptval felszerelt kuplung, amely visszavltskor mrskli a motor fkhatst, s ezltal megakadlyozza a hts kerk pattogst. A remek fkhats kivl irnythatsggal s nagyfok stabilitssal prosul. gy aztn 1,39,5 perces ideredmnyvel a Kawasaki az abszolt legjobb krid, ami egyttal azt jelenti, hogy flnyesen maga mg utastja vetlytrsait a plyn.
KAWASAKI ZX-10R |
Fejmunka: a CBR 1000 RR kelt a legtbb feltnst, mgis nagyon gyors |
 |
 |
HONDA CBR 1000 RR |
Mindent tud: mindegy, hogy a versenyplya vagy orszgt, az R1 mindkettt uralja |
 |
YAMAHA YZF-R1 |
 |
Replgp: a brutlisan ers Kawasaki az ezres sportgpek j raktja |
A kezes Factory sajnos a Pirelli Supercorsa fellltsi hajlamtl szenved |
 |
APRILIA RSV 1000 R FACTORY |
 |
Mg mindig tkpes: a GSX-Rnek nem kell elbjnia az j, vad konkurencia ell |
Nagyon stabil, de nem tl kezes a Ducati. A versenyplyn sok ert kvetel piltjtl |
SUZUKI GSX-R 1000 |
DUCATI 999 S |
Paprforma szerint a kzel 1 LE/kg teljestmnysly Yamaha YZF-R1 knlkozott a ZX-10 R legkomolyabb ellenfelnek. Mr csak ezrt is rendkvl meglep volt az utcai hasznlatra is alkalmas, knyelmes futmve s emberi testhelyzetet knl lse. A Kawasakihoz s a Hondhoz hasonlan ezen is elre kell dlni, de olyan tvol van egymstl a kormny, az ls s a kt lbtart, hogy nincs klnsebb ignybevtelnek kitve a csukl s a trd. A rugz elemek – kzlk is fleg a teleszkpvilla – nagyon finoman kezelik a lkseket, mgis folyamatosan tjkoztatjk a vezett az tfellet milyensgrl. Biztonsgrzetet ad az embernek a gyri kormnylengs-csillapt, amely csrjban elfojtja a kormny tseit. A fk jl adagolhat s hatkony. A radiklis Kawasakihoz kpest mr-mr univerzlis szupersportmotornak illik be az YZF-R1, s mellkesen azt is bizonytja, hogy egy futm kzton s versenyplyn egyarnt lehet jl hasznlhat. Versenyplyra azonban teljesen el kell feszteni a rugs tagot, csak ebben az esetben vgeznek kivl munkt a rugz elemek. A motort folyamatosan prgetni kell a lendletes haladshoz, a ZX-10Rtl eltren csak lland hzatssal lehet kihozni megfelel kridt az R1-bl. Ilyenkor tbbnyire t szmjegy rgiban mozog a fordulatszmmr mutatja. A lbnak kzben szorgalmasan kvetnie kell a tempt, s megbirkznia a nehezen kapcsolhat vltval. A befecskendez-rendszer radsul bizonyos ksssel reagl a gzparancsra. Ez a jelensg, valamint a lgy bellts rugs tag kanyarbl trtn kigyorstskor nmi bizonytalansggal tlti el az embert a hts kerk tapadst illeten. Ha sikerl tljutni ezen a fzison, nem ismer meglljt az R1: ha kell, akr 14 000-ig ki lehet hzatni az 1000 kbcentimteres hajtmvet. Nem rdemes azonban ennyire elnyjtani a vltsok idpontjt, hiszen 12 500 percenknti fordulaton ll rendelkezsre a legnagyobb teljestmny, s ezt kveten mr nem prg olyan kszsgesen a motor, mint a Kawasaki. Br a fk folyamatosan felpuhult az intenzv hasznlat sorn, 1,40,3 perces idejvel a msodik legjobb kridt rte el a Yamaha a cartagenai versenyplyn. Mindenekeltt a jl belltott futmnek, a szinte optimlis lhelyzetnek s a remek irnythatsgnak ksznhet, hogy ilyen j idt sikerlt kihozni belle. Mg nagyobb dicsret illetn a futmvt, ha kigyorstskor nem hzna kifel, s sikerlne lekvetnie a szk vet. Aki azt lltja, hogy a CBR 1000 RR is jellegzetes Honda, biztosan bknak sznja a dolgot, ugyanis az lhelyzet, a kapcsolk s a menettulajdonsgok alapjn rgtn olyan rzse tmad, mintha soha nem vezetett volna ms motort. Ha azt is hozzteszi, hogy a CBR hajtmve a tbbiekhez kpest feltnsmentesen vgzi a dolgt, valjban csak rszigazsgot mond, hiszen br ezt tmasztja al a szubjektv rzet, a fkpadi mrsek tansga szerint cseppet sem kell szgyenkeznie a maga 161 lerejvel – a Ducati kivtelvel mindegyik modell mrt teljestmnye elmarad a gyrt ltal kzlt adattl. Az viszont ktsgtelenl feltn, hogy a Fireblade ngyhengerese nem annyira prgs jszg, mint a Kawasaki vagy a Yamaha erforrsa – mr 11 500-nl kapcsolsra figyelmeztet a vltfny s a fordulatszmmr piros tartomnya. Ugyanakkor a hasznos fordulatszm-tartomny egszben felettbb egyenletes teljestmnykifejts jellemzi, s mg kiegyenslyztengely is csillaptja a rezgseket.

|
A nagy kijelz minden informcival ellt |
Jl leolvashat fordulatszmmr, de a kijelz tl vilgos |
A piros tartomny mr 11 500-nl kezddik |
APRILIA |
DUCATI |
HONDA |
Szebben alig lehetne indexeket beilleszteni a faridomba |
A hagyomnyos hts lmpa igen regecskn fest |
A CBR kecses farnak kidolgozsa nagyon j |

|
|

|
Igaz, gy nz ki, mintha a jvbl jtt volna, de nehezen leolvashat |
Az R a Suzuki fordulatszmmrjben sszetveszthetetlen |
9000 s 14 000 kztt izgalmas dallamot jtszik |
KAWASAKI |
SUZUKI |
YAMAHA |
A kevesebb tbb lehet, fleg ha indexrl van sz |
A GSX-R az elsk kztt hordott dids hts lmpt |
Egyszeren kirly, ahogy a Yamaha a kipufogt elhelyezte |

|
Olyan a vz, mintha egy az egyben a CBR 600 RR-rl kerlt volna t. Nemcsak azrt, mert a rugs tag kzvetlenl a lengvillhoz van hozzfogatva, hanem azrt is, mert az egyliteres modell menettulajdonsgai – az irnythatsgtl kezdve a kormnyzs pontossgn t egszen a stabilitsig – majdnem olyanok, mint a 600 kbcentis vltozat.Termszetesen nem tudja letagadni, hogy nehezebb szuperkezes eldjnl – 12 kilogrammal ntt a tmege (most 211 kg), manverezhetsge viszont egy szinten ll a nla jval knnyebb Yamahval s Kawasakival. Rugz elemei lgy alapbelltsuk dacra igen feszes benyomst keltenek kzton, aminek az az oka, hogy hamar elr a progresszv tartomnyba a teleszkpvilla s a rugs tag. Kzton ez a bellts szinte tkletes, versenyplyn azonban hamar megtapasztalhatk a Fireblade futmvnek korltai. Kemny fkezskor mg teljesen bezrt nyomfokozat mellett is felt a teleszkpvilla, ezrt nem enged meg nagyobb sebessget befordulsnl. Radsul teljesen be kell zrni a rugs tag hzfokozatt ahhoz, hogy a nyers terhelsvltsok hatsra ne kezdjen hintzni a felptmny. Ez egyike a Honda kevs negatvumnak.
A teljestmny mmora: a tbb mint elg mg tbb lvezettel jr. Az orszgton igen kzel vannak egymshoz az ezresek |

|
Nyugtat hats ellenben az j fejleszts elektronikus kormnycsillapt, amely kisebb sebessgnl alig rezteti a hatst, nehogy kedveztlenl befolysolja az irnythatsgot. Fokozott tempnl azonban csrjban elfojtja a kormny mindennem rakonctlankodst, s biztonsgosan irnyban tartja a Hondt. A fkre is minden krlmnyek kztt lehet szmtani. Mindegy, hogy kzton vagy versenyplyn halad-e a Fireblade, a legklnflbb kzlekedsi helyzetekben is flnyes lassulst garantl. Kivl hatsfoknak s adagolhatsgnak ksznheten a legjobb a meznyben. A CBR elssorban utcai hasznlatra ajnlott, de kivl alapot nyjt versenysportos hasznlathoz is, persze, csak ha kemnyebb futmvel, kisebb tmeggel s pr lervel izmosabban ll rajthoz. De vajon mi a helyzet az eddigi egyeduralkodval, a Suzuki GSX-R 1000-rel? A biztos, hogy a Kawasaki, a Yamaha s a Honda az 1000 kbcentis szupersportmotorok j genercijt szemllteti. Keskeny tankjuk olyan rzst kelt az emberben, mintha 600 kbcentis motor nyergben lne, csekly tmegk (kivve a CBR-t) remek irnythatsgot garantl, brutlis teljestmnyk pedig nem szeszlyes dhkitrsek, hanem jl kontrolllhat er formjban jut kifejezsre. Vzi hasonlattal lve olyan hossz hozzjuk kpest a GSX-R, mintha nem motorcsnak, hanem jacht lenne. Pont az irnythatsg s a stabilits tern veszt pontokat, ahol az j trnkvetelk brilins teljestmnyt nyjtanak. Letasztani mgsem hagyja magt kirlyi szkrl a Suzuki. Ellenkezleg. Annak ellenre, hogy viszonylag nyers jrs a motorja, gzadsi reakci s teljestmnykifejts tekintetben mg mindig viszi a prmet. Cscsteljestmnyben sem marad le vadonatj rivlisai mgtt, rugalmassgt s gyorsulst tekintve pedig vgkpp a legjobb valamennyi kzl. Az, hogy az sszehasonlt teszten nem tudott jobb kridt s vele egytt jobb helyezst elrni, annak tudhat be, hogy fke fradsra hajlamos, s a rugs tagban teljesen elzrt nyomfokozat mellett sincs elegend csillaptsi tartalk. Nagyon is tved, aki azt hiszi, hogy az olaszok kthengeresei kisebb teljestmnyk miatt labdba se rgnak a japn versenylovak mellett. Mindkett 130 lers, ami nmagban is szp teljestmny, radsul versenyplyn knnyebben hasznosthat, mint a ngyhengeres motorok brutlis ereje. Kiegyenslyozott s feszes futmvnek ksznheten tovbbra is az lbolyban kvetel magnak helyet a Ducati 999 S. Hasonlkppen dicsret illeti V2-es hajtmvt, amely teljestmnykifejtsvel s gzadsi reakcijval szmos ponttal javtotta az olasz paripa eredmnyt. A Ducati risi tapasztalatkincsnek esszencija, amely mg akkor is megrzi finom jrst, amikor ppen csillagszati rgikban prg. Ha nem lenne olyan drga a szervizeltetse, rhoz mlt lenne a kidolgozsa, s hatkonyabb vilgtst tudhatna magnak, sokkal jobban megkzelthette volna az lbolyt. Ugyanez rvnyes a kridkre is: azrt nem lehetett tbbet kihozni belle, mert Markus Barthnak a kanyarokban folyton lert a vltkar s a lbtart, holott mindkett a legfels pozciba volt lltva. Valsznleg a gumik voltak ludasak a dologban, hiszen a versenyplyn hasznlt Pirelli Supercorsk kivl tapadst s hihetetlenl j bednthetsget garantlnak. Az Aprilia RSV 1000 R valamennyi tesztelnek csaldst okozott. Valsznleg azrt, mert a tesztpldnynl sokkal jobb Factorykkal is volt mr dolgunk, s azok utn nagy vrakozssal nztnk elbe. Kellemetlen terhelsvltsi reakcikkal, a kzps fordulatszm-tartomnyban tapasztalt megtorpanssal, valamint nyers jrssal rnykolta be a szereplst. Futmve ezttal is kezesnek bizonyult, m fkezskor mindig jelents felllt nyomatkot termel. Kzton mg nem is jelentene gondot, hiszen kellen olajozott stlussal ellenslyozhat, versenyplyn azonban elejt veszi a j szereplsnek. 1,42,0 perces idejvel a legrosszabb kridt rte el az Aprilia. Pozitvumknt emltend a Factory remek bednthetsge – mg versenygumikkal sem lehetett sszekarcolni vele az aszfaltot. Htkznapi hasznlhatsg tekintetben viszont elkel helyet mondhat magnak az olasz masina. Hatkony szlvdelme, vlogatott hozzvali s dgs hangja igazi – tbb-kevsb megfizethet, lvezetes htaslovat farag belle.
MSZAKI ADATOK |
RSV 1000 R Factory
Motor Vzhts, ngytem, kthengeres V motor, hengerszg 60 fok, kt kiegyenslyztengely. Kt, lnc- s fogaskerk- hajts, fell fekv vezrmtengely s ngy emeltkvel vezrelt szelep hengerenknt. Szraz karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs 57 mm toroktmrvel, motormenedzsment, hrmas hats kataliztor, genertor 500 W, akkumultor 12V/10 Ah, nindt.
Furat lket |
97 67,5 mm |
Lkettrfogat |
998 cm3 |
Srtsi viszony |
11,8:1 |
Nvleges teljestmny |
139 LE (102 kW) 9500/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
107 Nm (10,9 mkp) 7500/min-nl |
Ertvitel Primer hajts fogaskerekekkel, hidraulikus mkdtets, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vltm, szekunder hajts Ogyrs lnccal.
Futm Alumnium zrtszelvny hdvz. Ell felfordtott teleszkvilla 43 mm belscs-tmrvel, htul alumnium zrtszelvny lengvilla, himbarenszerre szerelt, kzponti rugs tag. Ell 320 mmes dupla trcsafk, ngydugattys fknyergekkel, htul 220 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Kovcsolt alumniumkerekek.
Rugt ell/htul |
120/133 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 6.00 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1418 mm |
Villaszg |
65,2 fok |
Utnfuts |
102 mm |
lsmagassg |
810 mm* |
Teletankolt tmeg |
209 kg* |
Tank |
18 l |
|
r |
rdekldsre (Mille Motor) | |
999 S
Motor Vzhts, ngytem, kthengeres V motor, hengerszg 90 fok. Kt, fogasszj-hajts, fell fekv vezrmtengely s ngy knyszervezrelt szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs 54 mm toroktmrvel, motormenedzsment, ketts hats kataliztor, genertor 480W, akkumultor 12 V/10 Ah, nindt.
Furat lket |
100 63,5 mm |
Lkettrfogat |
998 cm3 |
Srtsi viszony |
11,4:1 |
Nvleges teljestmny |
136 LE (100 kW) 9750/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
106 Nm (10,8 mkp) 8000/min-nl |
Ertvitel Primer hajts fogaskerekekkel, hidraulikus mkdtets, tbbtrcss, szraz tengelykapcsol, hatfokozat vltm, szekunder hajts O-gyrs lnccal.
Futm Trhls aclcs hdvz. Ell felfordtott teleszkpvilla 43 mm belscs-tmrvel, htul alumniumntvny lengvilla, himbarenszerre szerelt, kzponti rugs tag. Ell 320 mm-es dupla trcsafk ngydugattys fknyergekkel, htul 240 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
125/128 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 5.50 x 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1420 mm |
Villaszg |
65,5–66,5 fok |
Utnfuts |
91–97 mm |
lsmagassg |
805 mm* |
Teletankolt tmeg |
218 kg* |
Tank |
15,5 l |
|
r |
5 400 000 Ft (4P Car) | |
| |
CBR 1000 RR Fireblade
Motor Vzhts, ngytem, ngyhengeres soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmtengely ngy, emeltkvel mkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs, 44 mm toroktmrvel, motormenedzsment, ketts hats kataliztor, genertor 350 W, akkumultor 12 V/10 Ah, nindt.
Furat lket |
75 56,5 mm |
Lkettrfogat |
998 cm3 |
Srtsi viszony |
11,9:1 |
Nvleges teljestmny |
172 LE (126 kW) 11 250/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
115 Nm (11,7 kpm) 8500/min-nl |
Ertvitel Primer hajts fogaskerekekkel, hidraulikus mkdtets, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatsebessges vlt, szekunder hajts Ogyrs lnccal
Futm Alumniumntvny hdvz. Ell felfordtott teleszkpvilla 43 mm belscs-tmrvel, htul aluminium zrtszelvny lengvilla, himbarendszerre szerelt kzponti rugs tag. Ell 310 mm-es dupla trcsafk radilisan rgztett, ngydugattys fknyergekkel, htul 220 mm-es trcsafk egydugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
120/135 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 6.00 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1410 mm |
Villaszg |
66,3 fok |
Utnfuts |
102 mm |
lsmagassg |
820 mm* |
Teletankolt tmeg |
211 kg* |
Tank |
18 l |
|
r |
3 398 000 Ft (Honda Hungary) |
| |
ZX-10R
Motor Vzhts, ngytem, ngyhengeres soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmtengely ngy, emeltkvel mkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs, 43 mm toroktmrvel, motormenedzsment, ketts hats kataliztor, genertor 424 W, akkumultor 12 V/12 Ah, nindt.
Furat lket |
76 55 mm |
Lkettrfogat |
998 cm3 |
Srtsi viszony |
12,7:1 |
Nvleges teljestmny |
175 LE (128 kW) 11 700/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
115 Nm (11,7 kpm) 9500/min-nl |
Ertvitel Primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mkdtets, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatsebessges vlt, szekunder hajts Ogyrs lnccal
Futm Alumniumntvny s zrtszelvny hdvz. Ell felfordtott teleszkpvilla 43 mm belscs-tmrvel, htul alumnium zrtszelvny lengvilla, himbarendszerre szerelt kzponti rugs tag. Ell 300 mm-es dupla trcsafk radilisan rgztett, ngydugattys fknyergekkel, htul 220 mm-es trcsafk egydugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
120/125 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 6.00 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1385 mm |
Villaszg |
66 fok |
Utnfuts |
102 mm |
lsmagassg |
820 mm* |
Teletankolt tmeg |
198 kg* |
Tank |
17 l |
|
r |
rdekldsre (D.M.C. Kft) |
GSX-R 1000
Motor Vzhts, ngytem, ngyhengeres soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmtengely ngy, emeltkvel mkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs, 42 mm toroktmrvel, motormenedzsment, ketts hats kataliztor, genertor 375 W, akkumultor 12 V/10 Ah, nindt.
Furat lket |
73 59 mm |
Lkettrfogat |
988 cm3 |
Srtsi viszony |
12,0:1 |
Nvleges teljestmny |
164 LE (121 kW) 10 800/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
111 Nm (11,3 kpm) 8400/min-nl |
Ertvitel Primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mkdtets, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatsebessges vlt, szekunder hajts Ogyrs lnccal.
Futm Alumnium zrtszelvny hdvz. Ell felfordtott teleszkpvilla 43 mm belscs-tmrvel, htul alumnium zrtszelvny lengvilla, himbarendszerre szerelt, kzponti rugs tag. Ell 300 mmes dupla trcsafk radilisan rgztett, ngydugattys fknyergekkel, htul 220 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
120/130 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 6.00 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1410 mm |
Villaszg |
66,5 fok |
Utnfuts |
91 mm |
lsmagassg |
825 mm* |
Teletankolt tmeg |
200 kg* |
Tank/tartalk |
18 l |
|
r |
3 148 000 Ft (Magyar Suzuki) | |
| |
YZF -R1
Motor Vzhts, ngytem, ngyhengeres soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmtengely t, emeltkvel mkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs, 42 mm toroktmrvel, motormenedzsment, hrmas hats kataliztor, genertor 560 W, akkumultor 12 V/9 Ah, nindt.
Furat lket |
77 53,6 mm |
Lkettrfogat |
998 cm3 |
Srtsi viszony |
12,4:1 |
Nvleges teljestmny |
172 LE (126 kW) 12 500/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
107 Nm (10,7 kpm) 10 500/min-nl |
Ertvitel Primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mkdtets, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatsebessges vlt, szekunder hajts Ogyrs lnccal
Futm Alumniumntvny hdvz. Ell felfordtott teleszkpvilla 43 mm belscs-tmrvel, htul alumnium zrtszelvny lengvilla, himbarendszerre szerelt kzponti rugs tag. Ell 320 mmes dupla trcsafk radilisan rgztett, ngydugattys fknyergekkel, htul 220 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
120/130 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 6.00 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1395 mm |
Villaszg |
66 fok |
Utnfuts |
97 mm |
lsmagassg |
815 mm* |
Teletankolt tmeg |
203 kg* |
Tank/tartalk |
18 l |
|
r |
rdekldsre (Yamaha Hungria) |
* Mrt rtkek

|
Mrsi eredmnyek |
Aprilia RSV 1000 R Factory |
Ducati 999 S |
Honda CBR 1000RR ireblade |
Kawasaki ZX-10R Ninja |
Suzuki GSX-R1000 |
Yamaha YZF-R1 |
Vgsebessg |
km/h |
287 |
270 |
287 |
295 |
285 |
285 |
Gyorsuls |
|
|
|
|
|
|
|
0–100 km/h |
s |
3,2 |
3,1 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
0–140 km/h |
s |
5,0 |
4,8 |
4,7 |
4,7 |
4,7 |
4,7 |
0–200 km/h |
s |
9,0 |
9,1 |
7,6 |
7,5 |
7,6 |
7,6 |
Nyomatkrugalmassg |
|
|
|
|
|
|
|
60–100 km/h |
s |
4,6 |
4,1 |
3,5 |
3,6 |
3,8 |
3,9 |
100–140 km/h |
s |
4,6 |
4,8 |
3,5 |
3,2 |
3,1 |
3,0 |
140–180 km/h |
s |
5,3 |
5,2 |
3,4 |
3,1 |
3,3 |
3,3 |
Tesztfogyaszts |
l/100 km |
6,5 |
7,0 |
6,2 |
5,5 |
5,8 |
6,5 |
Benzinfajta |
|
95-s |
95-s |
95-s |
95-s |
95-s |
95-s |
Futm-belltsok |
Aprilia RSV 1000 R Factory |
Ducati 999 S |
Honda CBR 1000RR ireblade |
Kawasaki ZX-10R Ninja |
Suzuki GSX-R1000 |
Yamaha YZF-R1 |
Villa |
|
|
|
|
|
|
Rugelfeszts |
7 F |
7 F |
8(5)F |
5 Gy |
3 (2) Gy |
4 Gy |
Hzfokozat |
15(12)Kl |
13(12)Kl |
2,5 F |
6 Kl |
7 (4) Kl |
15(9)Kl |
Nyomfokozat |
15(12)Kl |
14 Kl |
2(0,5)F |
7(5)Kl |
8 (6) Kl |
17(9)Kl |
Rugstag |
|
|
|
|
|
|
Rug |
145 mm |
150 mm |
3rovtka |
177 mm |
183 mm |
teljesen |
Hzfokozat |
20(19)Kl |
23 Kl |
2 F |
1,5 F |
11 (7) Kl |
15(8)Kl |
Nyomfokozat |
12(6)Kl |
10 Kl |
13 (4) Kl |
3 F |
11 Kl |
11(8)Kl |
Krid |
|
|
|
|
|
|
Legjobb krid |
1:42,0 |
1:41,8 |
1:40,7 |
1:39,5 |
1:41,5 |
1:40,3 |
*Belltsok a cartagenai plyra, zrjelbe a belltsok knyelmes orszgti zemmdra, 70–75 kils pilthoz. Rvidtsek: Kl = klikk nyitva, F = fordulat nyitva, Gy = gyr lthat, Rug: elfesztett hossz |
Markus Barth
ZX-10R: 600-as ezres motorral. A legjobb alapot nyjtja a versenyplyra. Csak versenygumit kell r feltenni, s mg a hobbiversenyzk is lvezni fogjk. Nincs szksg kicserlni a rugs tagokat vagy a fkbetteket. Motorja az lom, minden helyzetbl irtzatosan tol. Ami fontos: az ereje j uralhat, a ngyhengeres finoman reagl. Gratullok az Anti-Hopping kuplungrt. Nagyon jl mkdik. R1: nagyon homogn, nagyon jl sikerlt. De a hasznlhat teljestmnytartomnya karcsbb. Alul nem fest tl ersnek, kzpen bivalyers, fent nem annyira agresszv, mint a Kawa. A villa szerintem nagyon finom, jl visszajelzst knl befel fkezs kzben. Sajnos a fara kigyorsts kzben mg mindig bebiccen, ezrt tbbszr szlesebb veket kellett motorozzak, mint amit akartam, s gy nem tudtam olyan hamar gzt hzni. Fireblade: tipikus Honda – nagyon j vezetni. Nem kelt feltnst, mgis nagyon gyors. De a tbbletslya miatt egy olyan kanyargs plyn, mint Cartagena fleg a gyors vltkanyarokban sok ert kvetel. Az inkbb utcai hasznlatra hangolt rugs tagok a plyn sokat dolgoznak a progresszv tartomnyban. Cscs: az j kormnylengs-csillapt. A bartsgos Hondt ajnlani tudom azoknak, akik kisebb kategribl nyergelnek t. GSX-R 1000: mg mindig hatalmas, de mr rezni a kort. Szlesebb, alacsonyabban lnk rajta, jobban a kormnycsutkk fel kell nyjtzkodni. Knyelmes s jindulat motor. Erforrsa tovbbra is extra kategria. A legfinomabban reagl s nagyon szles a hasznlhat tartomnya. A villa nagyon finoman dolgozik, de a hts rugs tag a plyn elri a hatrt. A kthengeresek: ezen a plyn nem voltak tkpesek. |
Jrgen Fuchs
Teljestmny: nem lehet semmivel helyettesteni, csak mg tbbel – lltjk nhnyan. De mg soha nem tudtk gyorsabb kridkkel igazolni. Mg a versenysportban is egyrtelmen a knnyebben uralhat motorok fel megy a fejlds. A MotoGP kategria bevezetsvel is azt lthattuk, hogy az uralhatsgot nem lehet helyettesteni – csak mg knnyebb uralhatsggal. Ebben a kategriban jelenleg abbl ll a fejleszts, hogy a teljestmnyt cskkentik, s odbb toljk, mert vannak plyarszek, ahol msknt senki nem tudja hasznlni. Mg tbb teljestmny s jobb kezelhetsg – ezt sikerlt megvalstaniuk a gyrtknak az j utcai sportgpeknl. Nehz terpesz, amit szerintem a Kawasakinak igen jl sikerlt. A Hondnl a heves tehervltsi reakcik nemcsak az utcn, de a jobb kridk elrsnl is zavarnak. A Suzki erforrsa mg mindig nagyon finom. Csak karcsbbank kellene lennie a GSX-R-nek. A Yamaha meglepett lgy, knyelmes hangolsval, de a plyn kicsit fraszt volt. A ngyhengeresek teljestmnye igaz nagyon megrz, de a kthengeresek egynisgvel mgsem tudnak szembeszllni. De a versenyplyn csak a kridk szmtanak. A krds csak az, hogy a hobbipiltk egyltaln ki tudjk-e hasznlni a ngyhengeresek erejt. A gpeken mindenesetre nem mlik semmi. A teljestmny, a kezelhetsg, a tapads s fleg az sz legyen veletek. |
APRILIA RSV 1000 R Factory
Kr rte, mert nagyon izgalmas s j motor, de a tesztpldnynak meg voltak a sajtossgai – fleg a nyers erforrsa |
DUCATI 999 S
A motorja nagyon j, a futmve cscs. De a htkznapi hasznlhatsga csekly, az ra s a fenntartsi kltsgei viszont csillagszatiak |
HONDA CBR 1000 RR Fireblade
A Honda nem enged meg magnak nagyobb hibkat. A versenyplyn villmgyors, az orszgton meg a legtkletesebb hatjuk kzl |
KAWASAKI ZX-10R Ninja
A versenyplyn nem tallt ellenflre, sszessgben osztozik a Hondval a kk szalagrt. A zldek nagyon j munkt vgeztek |
SUZUKI GSX-R 1000
Nagyon ers s finom motorjval a Suzuki mg messze nem tartozik a nyugdjasok krbe. Mg mindig uralja a plyt s az orszgutat |
YAMAHA YZF-R1
Az j Yamaha meglepen knyelmes, s mgis a msodik legjobb kridt teljestette a plyn. Fleg a knyelmet nem nzte ki belle senki |
|