Motoros oldal!
---Men---
 
---Bejelentkezs---
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
---Linkcsere-Trsoldalak---
 
---Linkek---
 
---Szmll---
Induls: 2006-05-27
 

 
---ra---
 
---Boldog nvnapot---

 
---Men---
 
--->My.Stat<---
 
---Gumik---
 
---Malaguti talakts---
 
---Motorbemutat---
 
modulnev

 
modulnev

 
modulnev

 
????
MILYEN AZ J FEJLC????

NAGYON FASZA
ELMEGY
SZAR
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
modulnev
->Musztafa Top<-
 
megatop
Megatop
 
---Bike-ok adatok+lers+kanyarods+mrsi eredmny---

HONDA CBR 600 RR - KAWASAKI Z 1000 - KTM 950 SUPERMOTO - TRIUMPH SPEED TRIPLE - YAMAHA MT-01 - YAMAHA YZF-R1

STREET
FIGHTER

A vadonatj KTM 950 Supermoto meglehetsen magasra tette a lcet: 98 LE teljestmnye s 94 Nm maximlis forgatnyomatka, valamint flig gyorsasgi, flig endurs futmve idelis feltteleket teremt a tkletes kanyargshoz. De a legjobb utcai kanyarod cmrt kemny harc folyik.

Szveg: Stefan Kaschel; kp: Rossen Gargolov

Pontosan 28,6 km/ra ll szemben 26,4-gyel. Mindssze 2,2 km/ra a differencia, tlzs lenne itt kirvan nagy klnbsgrl beszlni. Nagyjbl egy szempillantsnyi id. Ennyit ver r a KTM 950 Supermoto a Yamaha YZF-R1-re. Persze a bivalyers Yamaha a kvetkez kanyar eltti nyjtott jobbos ven lazn behozza tmeneti htrnyt. Itt mr van elnyben, mghozz 4,2 km/rval. Kt mrponttal ksbb ismt nagyot vltozik a kp, a mszerek tansga szerint itt megint a szupermot kerekedik fell, mghozz 9 km/rval.

HONDA CBR 600 RR


   De haladjunk szp sorjban. Egy les jobbos kanyar, egy hossz, nyjtott jobbos v, majd egy kifel dl hajtkanyar – mgis mirl van sz? Ht persze, hogy a rgi trzsasztaltmrl: "Milyen gp tudja leggyorsabban teljesteni a kijellt tesztszakaszt?" Klnsen azta nagyon izgalmas megint a krds, hogy piacra kerlt a KTM nagy szupermotja. A klnbz gyrtmny s felpts gpek sszevetsvel egyttal arra is fny derl, miben jobb s rosszabb egyik motorfajta a msiknl. A szubjektv vlemnyeket kkemny tnyekkel altmasztand, valsgos mrmszer-arzenllal vonultunk ki erre az sszehasonlt tesztre. Elre kell bocstani, hogy az objektv mrsek eredmnyn akkor sincs mit vitatkozni, ha csak rszben tkrzik az igazsgot, s kiegszt magyarzatra szorulnak.

fell, mghozz 9 km/rval.

KTM 950 SUPERMOTO


   Az adatrgztsi eljrssal ksztett pillanatfelvtelek mr az elejn nyilvnvalv tettek kt dolgot. Ad 1: ezentl mindenkinek szmolnia kell a mattighofeni szrmazs 950 Supermotval. Ad 2: aki a komtosan legelsz tehenek s zldel erdk ltvnytl megittasulva idnknt rpillant a kilomterrra, s leolvassa rla az aktulis sebessget, mg felerszben sem rti meg a lnyeget. Sokkal fontosabb ugyanis a tempnl az a hihetetlen knnyedsg, amellyel a nagy KTM a kanyarokat veszi. A pilta szinte dalolva, egyenes testtartsban repl r az vre, a szles kormny enyhe megmoccantsval beljebb tereli a motort, s mr adhatja is a gzt a kvetkez kanyarig, mindegy, milyen grblet legyen is az.

KAWASAKI Z 1000


   A kivl tapads Pirelli Scorpion Sync gumik hamar elnyerik az ember korltlan bizalmt. Szinte meg kell erszakolnia magt a motorosnak, hogy ne adjon mg hamarabb gzt. Ennl finomabban aligha vehetn fel a V2-es a teljestmnyt; amikor kell, csodlatos nyomatkkal hz. Pomps temperamentuma nyilvnvalan a 43 mm-es toroktmrj, lland nyoms karburtorok rdeme is. A KTM pillanatok alatt, egyszeren s gyorsan letudja a kanyart. 28,6 km/rval veszi a jobbost, mint arrl mr sz esett.
   Fnysorompval, fkhatsmrvel s stopperrval felszerelkezve tboroztunk le a mr bevlt plyn, gy hamar kpbe kerltnk a Yamaha R1, a Kawasaki Z 1000, a Yamaha MT-01, a Triumph Speed Triple s a KTM menetdinamikai adottsgait illeten (lsd tblzat, 48. oldal). Ugyancsak a tesztelk segtsgre volt a hallatlan pontossg GPS, amellyel vgig nyomon kvettk a hat gyrtmny szereplst. Az emberi tnyezt olyan tapasztalt pilta szemlyestette meg, aki kivlan rt ahhoz, hogyan lehet mindenfajta motoron a lehet legegyenletesebb teljestmnyt nyjtani.

TRIUMPH SPEED TRIPLE


   Ezzel gyakorlatilag vissza is rtnk a bevezetben emltett les jobbkanyarhoz. Ezt is tartalmazza az a 2260 mter hossz szakasz, ami az egyszer kanyaroktl a nyjtott vekig s a vltott kanyarokig minden olyan irnymdost tnyezt felvonultat, ami megadja a vroson kvli motorozs savt-borst. s ha mr itt tartunk, ejtsnk pr szt az R1-rl. Arrl a sportmotorrl, amelyet nhny vvel ezeltt mg brki elkpzelhetetlennek tartott volna. Termszetesen knny s ers, amilyennek lennie kell, igazbl azonban mgsem ezek a tulajdonsgai lenygzk, hanem az a hallatlan elegancia, amellyel elhrtja a kanyargs plya buktatit. Sokan pont ezrt fogadtak r.

YAMAHA MT-01


   Legnagyobb erssge abban rejlik e nehz "terepen", hogy rvid tankjval s nem tl mlyen elhelyezett kormnyval koncentrlt testhelyzetre sztnzi, ugyanakkor nem knyszerti kuporgsra a piltt. nmagban persze ez is kevs ide, hiszen nem ltni rla olyan jl az esemnyeket, mint a magas KTM-rl, s az lhelyzet nyjtotta mozgsszabadsg sem elg a villmgyors cselekvshez – minden igyekezetk ellenre sem tudtak ergonmiai csodt produklni az R1 tervezi. Nem mintha ez baj lenne, hiszen a Yamaha versenyplyra kszlt, ahol a lehet legjobban sszehzza magt a pilta, ahol nagyobb vek a kanyarok, s ahol krrl krre pontosan ugyanazt a mozgssort kell vgigcsinlni a nyeregben (lsd 47. oldal). Ilyen krlmnyek kztt tkletesen mkdik a dolog, s mindennl jobban kapra jn az az ser, amely a gzmarkolat parancsra hatalmba kerti a hts kereket.
   Vroson kvl azonban leginkbb ktltnchoz hasonlthat egy fknt kzepes s nagy fordulaton tartott ezer kbcentis sportmotor vezetse. Emiatt mg a rutinos piltk is csak vatosan gyorstanak ki a kanyarokbl, mg ha jl ismerik is az elttk ll tszakaszt. Mr csak emiatt is rmteli tny, hogy szeld visszafogottsg jellemzi a Honda CBR 600 RR soros ngyhengeres motorjt. Legalbbis az R1 169 LE-vel s 106 Nm-rel mrt robbantltethez kpest. A hat motor teljestmny- s nyomatkgrbjre vetett pillants alapjn rgtn szembetnik, hogy a CBR mind fordulatszmt, mind nyomatkt tekintve egszen ms csoportban jtszik, mint a Yamaha. Ennek ellenre kpes felzrkzni mg, feltve hogy szorgalmasan kapcsolgat a pilta, s legalbb felerszben ki tudja hasznlni a futm knlta lehetsgeket. Tesztelnk az els prbakr utn lelkendezve hozta vissza a Hondt, s megllaptotta: "Nagyon j kis gp. Sokszor kell visszavltani egyesbe, de egybknt minden OK."

YAMAHA YZF-R1


   Az OK-t a 194 kilogramm tmegre is rtette. Menetkszen termszetesen. A kis 600-as hajtm csekly mozg tmegeivel egytt gondoskodik rla, hogy a vezet mg vletlenl se hibzza el az vet. Elg csupn finoman megrezdteni az R1-inl jval alacsonyabban lv kormnyvgeket, s a Honda mris kszsgesen, kiszmthatan billen t egyik kanyarbl a msikba, s azonnal lecvekel a sokszorosan llthatfkkar finom parancsra. Mindezek mellett megingathatatlan stabilits jellemzi, s kivl visszajelzst ad az trl, nincs olyan krlmny a kijellt tesztszakaszon, amely kpes lenne letrteni nyomvonalrl. Persze az R1-nl is sportosabb lhelyzet nem teszi knnyebb a dolgot, m ez tvolrl sem ront annyit a helyzeten, mint amikor elvti az ember a vltst visszakapcsolskor.
   Ilyenkor menthetetlenl visszaesik a fordulat, s kifogy az er a kis motorbl. Szmokkal altmasztva: 3000-es fordulaton kzel 15 LE-t mozgst a Honda, mg a 950 SM csaknem 30-at. Ez a klnbsg egszen 8000-ig fennll, itt mr 60 s 100 km/ra a kt mutatszm. Magyarn szlva, legalbb 3000-el nagyobb fordulaton kell prgetni a CBR motorjt ahhoz, hogy a KTM-vel azonos lendlettel haladjon. A legjobban azonban ktsgtelenl 11000 ford./perc fltt rzi magt a 600-as hajtm. Ekkor mr olyan teljestmnyrgiban jr, amit az osztrk masina mg hrbl sem ismer. De csak ilyenkor.

A SPORTMOTOROK RTELEMSZEREN VERSENYPLYN RZIK MAGUKAT ELEMKBEN.
Vihar eltti csend: a boxutcban is kimondottan jl fest a hat tesztalany
Izomgoly: az R1 flnyesen kijtssza roppant erejt Versenyplyra nem elg ers a KTM, mgis nagyon lvezetesen lehet vele motorozni Sznt az eke: szikrkat szr a nehz MT-01, ha tlsgosan bedntik kanyarban


   A nagy fordulatot nemcsak szeretni, hanem kezelni is tudni kell. A techniks tesztszakaszon egy ideig mg lehet ilyen stlusban motorozni, egy teljes napon t azonban igen megerltet, mivel teljes koncentrcit ignyel, arrl nem is beszlve, hogy ismeretlen tvonalon bizony kellemetlen meglepetseket is tartogathat a pilta szmra.
   A kis Honda hengerrtartalombl add viselkedse nem jelenti azt, hogy egy, a Yamaha MT-01-hez hasonl gzssel jobban jr az ember. Fleg akkor, ha versenyplyn akar villogni, vagy a gyorsabbak kz tartozni csapatos kimotorozskor. Az MT-01 gyors mozgatsa mg inkbb megerltet feladat. Kt dolog miatt is: nem igaz, hogy egsz nap ki sem kell venni a vltt a legnagyobb sebessgfokozatbl. Ahhoz, hogy rendesen hzzon a Yamaha tereblyes, 1670 cm3-es V2-ese, elengedhetetlen a szorgalmas kapcsolgats. Msfell ktsgtelen tny, hogy az MT-01 futmve inkbb cirkls, mint sportmotoros a tbbiekhez kpest.

Mint arra szmtani lehetett, a versenyplyt a Yamaha s a Honda sportmotorjai uraltk. rdekes volt megfigyelni, hol voltak gyorsabbak a naked bike-oknl. Kvncsiak voltunk pldul, hogy az R1 csak az egyenesekben tud-e elnyt kovcsolni brutlis erejbl, vagy a kanyarokban is veri a tbbieket? A Hockenheimring egyes szakaszain elvgzett sszehasonlt mrsek fnyt dertettek az egyes koncepcik erssgeire s gyengire.
A GPS-szel regisztrlt adatok alapjn nyilvnvalv vlt, milyen kicsi a klnbsg az egyes modellek kztt – legalbbis, ami a kanyarsebessget illeti. Az els szekci 1. mrpontjnl mindssze 6 km/ra vlasztotta el egymstl a leggyorsabb Honda CBR 600 RR-t s a kt sereghajtt, a Yamaha MT-01-et s a Kawasaki Z 1000-t. Mg az MT-01-et nagy tmege, korltozott bednthetsge s versenyplyn elnytelen Metzeler ME Z4 abroncsai vetettk vissza az id ellen folytatott kzdelemben, a Z 1000 rugs tagjai miatt knyszerlt lassabb kanyarvtelre. Ennek ellenre nem sokkal maradtak le a kemny futmvel rendelkez, pratlanul frge Hondtl.
Az ezutn kvetkez, teljes gzzal teljesthet Parabolica- kanyar termszetesen a sportmotoroknak kedvezett. Az R1 s a CBR 600 RR rakta mdjra vette a gyors balost, s vgl a Yamaha rte el a legnagyobb sebessget, szm szerint 258 km/rt (a kilomterra ilyenkor 290-et jelez), flnyesen maga mg utastva az alkalmi mezny tbbi tagjt. Az ugyancsak j erben lv, de idomokat mellz Triumphnak s Kawasakinak a lgellenllssal gylt meg a baja. Ezek ers imbolygs mellett 233 ill. 225 km/rt hoztak ki magukbl, s mg gy is csak a Honda (238 km/ra) mgtt vgeztek a gyorsasgi versenyben. A hajtkanyarban szorosan sszeverdtt a mezny, amelyben szles kormnynak ksznheten hatrozottan lre trt a KTM. Fkrendszere, amely a legjobban brta az ignybevtelt valamennyi kzl, szintn nagyban hozzjrult fnyes szereplshez. A Speed Triple is meglepen gyorsnak bizonyult a msodik szekci els szakaszn. 111 km/rval teljestette a Motodrom bejratnl lv kanyart, s a Sachs-kanyar krnykn is remekelt a cscssebessgmrsben, nem sokkal lemaradva az R1 mgtt. Gyorsasgt a tbbi kanyarban is sikerlt megriznie, mghozz azrt, mert rendkvl ers hromhengeres motorja, s kivlan fog a fke, persze csak nhny kr erejig, utna ugyanis romlani kezd a hatsfoka.
A versenyplyn nagyon sok mlott a gumikon. A Michelin Pilot Powerek, amelyek az R1-en is voltak, nagyszeren tapadtak, s a 180-as hts kerk sem hatott kedveztlenl a Speed Triple menettulajdonsgaira. Ugyanakkor itt vltak igazn nyilvnvalv az egyes gyrtmnyok kztti koncepcionlis klnbsgek, elvgre az aszfaltarnban helyenknt olyan sebessggel repeszt a motor, amirt kzton tbb hnapra bevonnk a vezeti engedlyt. Klnsen jl kidomborodtak a sportmotorok elnyei, nevezetesen a nagy fok stabilits, a feszes futm, a remek bednthetsg s az ramvonalas idomzat. Ennek tudhat be, hogy br a kanyarvteli sebessgek meglepen hasonlak voltak, a naked bikeok vgl mgis alulmaradtak a sportolkkal szemben. Versenytechnika ide vagy oda, a plya mg mindig a sportmotorok felsgterlete.
A kanyakombincikban verhetetlen a 600-as Honda


   Hogy ez mit jelent a gyakorlatban, az legksbb a mr sokat emlegetett jobbos kanyarban vlik vilgoss. Heves fkezskor eleinte mg a legnagyobb elfeszts mellett is tlterheltnek tnik a fleg nyomfokozatban gyenge csillapts teleszkpvilla, ezrt nem rezni pontosan, mennyire tapad az els kerk. Utna csak finom erszakkal vehet r a motor a kanyarodsra, majd hirtelen rbillen az vre. Ilyenkor csak a bels kormnyvgre gyakorolt ellennyomssal lehet korriglni, ami a 267 kils menetksz tmeg miatt nem egyszer mutatvny, radsul minden nagyobb bedntskor meg kell ismtelni. Emiatt aztn jval lassabban vehetk a kanyarok az MT-01-gyel, mint az eddigiekben bemutatott kisebb gpekkel, s a folyamatos rtarts felemszti a motoros erejt, tovbb elnytelenl hat az vkvets pontossgra. A szlalomozst teht nem a nyomatkbajnok Yamahnak talltk ki.


   Ehelyett inkbb komtos rmmotorozsra val. Mindig dinamikusan megldul, mg ha nem is gyorsul fel eget renget mrtkben. Kimondott lvezetet jelent a mindssze 3000 fordulatnyi szles hasznos tartomnyban tartani a motort. 1500-tl mr jl hasznosthat a nyomatka, 4500-nl azonban tancsos feljebb vltani. Erejre jellemz, hogy vgig 140-150 Nm-t mozgst a 2000 s 4000 kztti rgiban. Mindekzben pedig olyan szpen dobol kt vaskos kipufogja, hogy hangja mg a sportmotorok hveinek szvt is megmelengeti. Nem vits, igazi lvezet birtokba venni vele a j reg Eurpa tjait.

Pontosan 2260 mter, nyolc balos s ugyanennyi jobbos kanyar, gyorsak s lassak, 130 mter szintklnbsg, 30 s 100 km/ra kztti sebessg, vltoz tburkolat, talajhullmok – a kivlasztott, lezrt tesztszakasz szinte minden olyan krlmnyt felvonultat, amivel kanyargs orszgton csak tallkozhat az ember. A teszt egy olyan gyors balos kanyar ell indul (1. mrpont), amely mind a motorok teljestmnyt, mind a futmveket nagy kihvs el lltja. Utna egy jobbos-balos kanyarkombinci kvetkezik (2. mrpont). Ez meredek emelkedbe torkollik, amely a fentiekben mr emltett, rosszul belthat ketts jobbkanyarba megy t (3. mrpont). Utna balra megtrik az t, majd egy gyors jobbos kvetkezik, s ennek vgn, a hajtkanyar eltt tallhat a 4. mrpont. A hajtkanyar (5. mrpont) utn gyors jobb-balkanyar kombinci jn, amit egy hossz, folyamatosan szkl jobbos v kvet (6. mrpont). Vgezetl mg egy gyors kanyarkombincit kell teljestenik a motoroknak hegynek flfel, vltakoz sebessggel, egszen a hg eltt kihelyezett utols, 7. mrpontig.
B kt kilomter, 16 kanyar, vltoz tburkolat s talajhullmok – tkletes tesztterep
Az adatok kirtkelse laptopon. Jk voltak az elrejelzsek?


   A hatalmas Yamaha teht nem csinl titkot belle, hogy sehol nem a leggyorsabb, st, sokszor pp a leglassabb a mezny tagjai kzl. Az jabb genercis japn naked bike-ok se, a Z 1000 viszont kiss megtveszt e szempontbl, ugyanis tbbet sejtet annl, mint amire valjban kpes. Ott van pldul impozns kinzet motorja, amelyet kzepes fordulaton nyjtott teljestmnye alapjn egy kategrival lejjebb sorolna az ember. Kedvetlen s ertlen, radsul idnknt elaltatja a piltt. A CBR 600 RR-nl mindig kszenltben vrakozik a lb a vltpedlon, a Kawn viszont gyakran csak akkor lendl mozgsba, amikor mr ks. Elg nehz behozni az effajta mulasztst.

Aligha mutathatnnak ennl sznesebb kpet motorok teljestmnygrbi. Az MT-01-ben dolgoz kthengeres kolosszus mr 3900-as fordulaton leadja 151 Nm maximlis forgatnyomatkt. A Honda kis hajtmve ilyenkor mg csak a reggeli kvjt issza, 10000 percenknti fordulaton azonban bet a koffein hatsa, s csodlatos hang keretben turbinaszeren prg fel egszen 15000-ig.
Gyors s lass szlalomozs, fkezsi gyakorlat, sebessg- s idmrs – elsre taln tl mestersgesnek tnnek ezek a dolgok, de tny, hogy a szlalomplya reproduklhat krlmnyeibl biztos kvetkeztetseket lehet levonni arra vonatkozan, hogyan viselkednek a motorok htkznapi krlmnyek kztt. Vegyk pldul a gyors szlalomozs kzben elrt sebessget: a 20 mteres bjatvolsg sebes kanyargst vettett elre, s valban: a motorok tlagosan 100 km/ra krli sebessggel teljestettk ezt a feladatot. A knny s stabil sportmotorok hoztk is a formjukat: az R1 s a CBR 600 RR esetben mrt 108,8 ill. 111,6 km/ra nem vallott szgyent – ugyanakkor nem rt fel a KTM kivl teljestmnyvel. A mattighofeni aszfaltbetyr 114,9 km/rs eredmnynl eddig csak az j Suzuki GSX-R 1000 tudott jobbat produklni, az is csak 0,1 km/rval! Kimagaslan j eredmny a KTM-tl. Vele egytt a Triumph Speed Triple is a sportgpek egyenrang vetlytrsa volt itt.
A Yamaha MT-01 s a Kawasaki Z 1000 nem tudott ekkora sebessget elrni, br ezek is frgn (105 km/rval) vettk a kanyarokat. A Z 1000 versenyplyn s kzton egyarnt elgtelen visszajelzst adott az trl. Ezrt, s kis fordulaton leadott sovnyka nyomatka miatt a lass szlalomozsban is htra szorult. Akrcsak a CBR 600, amelyik hrmasban elg nehzkesen rugaszkodik elre, szemben a remekel 950 SM-mel, a Speed Triple-lel s az R1-gyel. Az MT-01 itt is nmi fziskssben volt a tbbiekhez kpest.


   A KTM vezeti a bolyt, mgtte flgzon az R1, majd a vidman repeszt Honda – htul pedig a hromhengeresek utnozhatalan hangjn svt Speed Triple. Igen, a Speed Triple. A brit eredeti, amely mr rg kintt a titkos favorit szerepbl, s j eslylyel plyzik az sszetett gyztes cmre.Teletankolva pontosan annyit nyom, mint a zld masina (221 kil), s tnylegesen leadott 128 LE teljestmnye is kzel azonos, de 1050 cm3 hengerrtartalma csaknem 100 kbcentivel meghaladja amazt.


   A Speed Triple mgis teljesen ms. Jobb. Sokkal jobb. Fleg a motorja. Mghozz azrt, mert a Triumph tanult a mltbli hibkbl. A legutbbi modellfrisstskor nem a cscsteljestmnyre, hanem az egyenletes teljestmnykifejtsre helyezte a hangslyt. s ez bizony tkozottul jl sikerlt neki: a hromhengeres gpezet minden fordulaton ersebb s nyomatkosabb, mint a Kawa ngyhengerese. Kezdetben finoman sztklni kell, de aztn kszsgesen, szfogadan veszi fel a gzt, s prg fel egszen a leszablyozsig.Tnyleg rezhet flnyben van a Kawasaki hajtmvvel szemben. Persze nem csak a motoron mlik, hogy a Z 1000 mindig lassabb a Triumphnl. Legalbb ilyen fontos szerepet jtszik a brit utcai harcos remek futmve is.

Aki helytll a szlalomplyn, az ltalban az orszgton is meggyz

   Pontosabban szlva a Z 1000 futmvnek azon hinyossgai, amelyek htravetik hozz kpest. Ott van pldul a 190-es hts gumi. Az R1-es is ugyanekkorval kzlekedik, de mg rajta kimondottan semleges viselkedst szavatol a Michelin Pilot Power, a Kawt rezheten nyugtalann teszi a Bridgestone BT 012. Minden kanyarhullmot szrevesz, s menthetetlenl fgglegesbe lltja a motort. A teleszkpvilla s a rugs tag mg hrbl sem ismeri azt a fajta sportos feszessget, ami a Speed Triple akr egy valamire val sportmotorhoz is ill futmvt jellemzi, gy a piltnak sokkal kevesebb visszajelzst ad a kerekek tapadsrl. A szubjektv tapasztalatok pp olyan kevss meggyzek, mint a konkrt szmadatok.
   Ezzel pedig vissza is rkeztnk a favorithoz, a Speed Triple-hez. s termszetesen a KTM-hez is. Rviden s tmren: utcai hasznlatnl jelenleg lmpssal kell keresni a nluk jobban irnythat s manverezhet kanyarvadszt. Rendkvl kezesek, stabilak, pontos irnytartsak, roppant ersek s kivlan fkeznek, a knyelmes, laza vezeti lhelyzetrl nem is beszlve – mindkett teljes birtokban van az lvezet zlogt jelent repertornak, s ez sebessgkn is ltszik. Persze azrt nem teljesen egyforma karakterek. sszessgben is, de fleg az alpesi jelleg kanyargs utakon a KTM flnye nyilvnval, mg ha minimlis eltrst mutatnak is a mrmszerek: a Supermoto V2-esnek valahogy mg jobban fekszenek az les kanyarok, futmve mg kezesebb, sokkal szkebb veken engedi terelni magt. Olyannyira, hogy viselkedse sokszor mg az vatos duhajokat is megtveszti. Amit korbban megvalsthatatlannak hitt az ember, az a KTM-en egyszerre knnyen kivitelezhetv vlik. Hihetetlen mrtkben kitolhatk vele a fkezsek, bmulatos mrtkben be lehet dnteni, s szinte egy helyben megfordul a tengelye krl. Mindezek ismeretben a kutyt sem rdekli, hogy nem tartozik kedvenc terepei kz az autplya, s hogy ott ill. versenyplyn az ersebb, teljesen beltztetett sportmotorok a fszerep. A htkznapi meccsek gyis a vrosok utcin vagy vidki utakon zajlanak. Mrpedig ott egyrtelmen a KTM az aszfalt j kirlya!

SSZEGZS
Akkor ht mi a jobb: egy sportmotor, 950 SM, vagy a Speed Triple-hez hasonl modern naked bike? Ha csupn a sebessget vesszk alapul, nem olyan egyszer megvlaszolni a krdst, ugyanis elenysz klnbsg mutatkozik az egyes fajtk kpviseli kztt. Ha viszont onnan kzeltjk meg a dolgot, mennyi energia-befektets kell e sebessg elrshez s fenntartshoz, akkor azt kell mondanunk, knyelmesebb lhelyzetk miatt egyrtelmen a meztelen bringk fel billen a mrleg nyelve. Aut- s versenyplyn viszont a sportmotorok vannak elnyben, br a nakedek ilyen krlmnyek kztt is szorosan ott lihegnek a nyakukban.

 
letltsek
 
MEN
 
---Robog Tuning---Ksznet:Motortrader.hu
 
---Chat---
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
---Aut Tuning---
 
---Szavazs---
Szerinted melyik a legjobb????

YAMAHA
PIAGGIO
APRILIA
GILERA
ITALJET
SUZUKI
MALAGUTI
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
---NaGy MoToRoK---
 
---NOS---
Nitrogen Oxide System
 
Most OnLine-on
 
---Motorok---
4 moci
 
---Tuning---
 
---Tuning 4ever---
 
---Sr tuning---
 
---Street Fight---
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!