t e s z t + t e c h n i k a |
|
Összehasonlító teszt: középkategóriás naked bike-ok |
|
Honda CBF 600 Honda Hornet 600 Kawasaki Z 750 Suzuki GSF 600 Bandit Suzuki SV 650 Yamaha FZ6 |
MEGASZTÁROK |
Aki nem áll a közönség fényében, annak két lehetôsége adódik: vagy megmutatja magát egy tévé-show-ban, vagy megmutatja, mi rejlik benne tényleg.
|
Ki számít igazi sztárnak? És hogyan válhat valaki azzá? Napjainkban igazán jogosak e kérdések, hiszen mind jobban elmosódik a határ az igazi csillagok és az önjelölt sztárocskák között. A médiában legalábbis. A motorok világában más a helyzet. Ott csupán egyetlen dolog számít: a vásárlók véleménye. Nos, az ô ítéletük alapján jelenleg a 600-as Suzuki Bandit és az SV 650 az igazi sztár. E két modell Európában már régóta vezeti a toplistát. Hajdanán a Yamaha FZS 600 Fazer is szép sikernek örvendett, nem csoda hát, ha utódja, az FZ6 szeretne a nyomdokába lépni. Az új Honda CBF 600-nak minden esélye megvan rá, hogy sztár legyen, ugyanis adottságainál fogva elvileg széles rétegek ízlésének felel meg. A Kawasaki Z 750 elôtt ott a követendô példa, a Z 1000 – ráadásul a zöldek 600-as áron mérik a háromnegyed litert. A Yamaha FZ6 nyergébe pattanva mindig az az érzése az embernek, mintha jelen lenne a jó öreg Fazer. Pedig semmi köze nincs dicsô elôdjéhez. Mindenki kedvence helyett igazi kemény streetfighter: az R6 ultramodern motorja és a kétrészes, csavarozással összekapcsolt alumínium hídváz egyértelmûen sportos küldetésrôl árulkodik. A fékpad tanúsága szerint 100 lóerôt ad le a Yamaha erôforrása, azaz két lóerôvel többet, mint amennyi a forgalmiban szerepel.
Az érem másik oldala: lélegzetelállítóan magas, 12 000 percenkénti fordulat kell a ménes mozgósításához, és csak 10 000- nél áll rendelkezésre a 63 Nm maximális forgatónyomaték. Percenkénti 8500 fordulatig, akár a két Honda és a Suzuki Bandit, ugyan kiszámíthatóan, de nem eget rengetô dinamizmussal veti magát elôre a Yamaha. Nem nehéz kitalálni, hogy e sajátosságából adódóan folyamatos húzatásra csábítja az embert, ugyanis az említett határvonalon felül beköszöntô tûzijáték silányabbnak érezteti a motor szereplését alacsony fordulaton, mint amilyen valójában. A CBF-nél, a Banditnál és a Hornetnél – pontosan ebben a sorrendben – ellenben semmit nem hiányolunk az alsó és a közepes fordulatszám-tartományban, mivel a felsô régióba lépve sem következik be számottevô teljesítménynövekedés. Szépen fogalmazva.
|
A Honda sportos kínálata a középkategóriában: a Hornet. Az ülés alá hozott kipufogó divatjában úttörô szerepet játszott, de még mindig karburátoros
|
|
|
HONDA HORNET 600 |
Teljesen más az SV 650 és a Z 750. Fôleg a kupicányival nagyobb hengerûrtartalmú V2-es Suzuki-motor esetében támad az az érzése a pilótának, mintha egészen más kategóriájú modellen ülne. Gôzerôvel húz alacsony fordulaton, kellôen potens a középsô tartományban, és készségesen pörög a felsô harmadban is. Már 8800 percenkénti fordulaton leadja 78 lóerô teljesítményét – az FZ6 még csak ilyenkor kezd kibontakozni. Hasonló karakterû a Z 750 erôforrása is. Gyakorlatilag már alapjárattól kezdôdôen teljes odaadással teszi a dolgát. A hasznos fordulatszám- tartomány egészében fölényes teljesítménykifejtés formájában juttatja kifejezésre 150 köbcentiméteres hengerûrtartalom- elônyét. Ezzel még az SV hajtómûve sem tudja felvenni a versenyt, de a korán tetôzô teljesítménygörbét tekintve talán még az áll hozzá a legközelebb valamennyi erôforrás közül. A 600-asok mind egy szinttel lejjebb muzsikálnak.
Hát ennyit a számokról.Tudni kell azonban, hogy az életben nem eszik olyan forrón a kását, mint amilyen forrónak az a mérések alapján tûnik. Legjobb példa erre a Honda CBF 600, amely idom nélküli kivitelben vett részt tesztünkön. 76 lóerôt ad le 10 800 percenkénti fordulaton. Aki most fintorog, az nagyon meg lehet gyôzôdve a saját képességeirôl. Az egyenletes teljesítmény- és nyomatékkifejtésnek köszönhetôen éppen elegendô ez az erôtartalék ahhoz, hogy a Honda a kényelmestôl a tempósig valamennyi haladási stílust kiszolgálja a közúti forgalom biztonságos keretein belül. Sôt mi több, sokoldalú futómûvel és – az állítható magasságú kormány és ülés jóvoltából – egyénre szabható ergonómiával párosítja a motor nem különösebben izgalmas, de mindenképpen kiegyensúlyozottnak mondható karakterét. Az állíthatóságnak köszönhetôen kis és nagy termetû motorosok egyaránt hamar megtalálják rajta a legkényelmesebb ülôhelyzetet. A futómû kezdôknek megkönnyíti, haladóknak pedig nem nehezíti meg a dolgát. A gyártó eltekintett attól, hogy túlságosan lágy beállítású rugózóelemekkel váltsa meg a menetkényelmet, ezért olyan feszes beállítást választott a CBF 600-hoz, amely jó szolgálatot tesz sportos használat esetén is. A csupán mérsékelten széles hátsó gumiabroncs (160/60 ZR 17), a semleges kanyarvételi viselkedés és a szélsôségektôl mentes,egyenletes teljesítménykifejtés elegye tökéletesen stresszmentes vezetést tesz lehetôvé. Az újonc könnyedén lépést tud tartani a részben már rangot szerzett konkurenciával, legfeljebb a hosszú egyeneseken marad le némileg az erôsebb FZ6, Z 750 vagy Hornet mögött. Nagyon kellemes érzés vezetni, és kettesben is élvezetes a használata, mert utasülése kellôen tágas, rugós tagja pedig megfelelô elôfeszítettség mellett jól bírja a pluszteherrel járó igénybevételt. A CBF 600 nagy pillanata mégis akkor következik el, amikor lassulásról van szó. A Hondát a 128 000 forintért megrendelhetô ABS teszi egyedülállóvá ebben a mezônyben. Ezzel bármilyen útfelületen – akár hullámos talajon vagy változó tapadási együtthatójú (nedves, sima vagy érdes) aszfalton – bátran meg lehet húzni a fékkart. Az úton hátrahagyott apró, fekete csíkok arról árulkodnak, hogy az elsô keréknél sokkal sûrûbben, a hátsónál viszont ritkábban, ám cseppet sem zavaróan lép mûködésbe az ABS. A többi motorhoz nem rendelhetô ez a biztonsági rendszer. Még a CBF testvérének számító Hornethez sem, amelytôl az újdonság akadozó és hosszú utakon járó váltója, valamint rosszul adagolható, rángató kuplungja mellett vázát és motorját is örökölte.
|
Hasonló, mégis más: a Kawasaki 750. Hideg idôben szüksége van a hidegindítóra, a kuplungkarja állítható |
KAWASAKI Z 750 | |
A szoros rokonság ellenére a Hornet teljesen más egyéniség, mint a CBF. Fürgébb, idegesebb és türelmetlenebb – izgága természet, majd szétveti a tettvágy. A lefojtatlan motor (91 LE-t mértünk) sokkal jobban szomjúhozza a fordulatszámot, viszont 8000 fordulat alatt az FZ6-éhoz és a Banditéhoz hasonló nyomatékgörbét produkál. Arról nem is beszélve, hogy a CBF 600-tól eltérôen egy olyan hiányosság is jellemzi, amely hátrányosan befolyásolja használatát városon kívül, kanyargós utakon: elég nyersen reagál a gázadásra, amit csak súlyosbít a hajtáslánc jelentôs holtjátéka. Ez azért is felettébb meglepô, mert a Hornet testvéréhez hasonlóan karburátorok által elôkészítve kapja az üzemanyagot, ami pedig éppen finomságot kellene, hogy eredményezzen.
HONDA CBF 600 |
HONDA HORNET 600 |
KAWASAKI Z 750 |
|
|
|
SUZUKI BANDIT 600 |
SUZUKI SV 650 |
YAMAHA FZ6 |
|
|
|
Hat mûszerfal, háromféle megoldás: klasszikus, digitális – vagy pont a kettô között, mint a Suzuki SV 650-nél |
A fenti hiányosság ellentételezéseként remek irányíthatóságot nyújt cserébe a „Lódarázs”. Elég csupán megrezdíteni a kormányt, és máris szolgaian követi a kijelölt irányt. Széles 180-as hátsó kereke miatt talán nem annyira példásan viselkedik talajhullámokon, mint a CBF 600, ám kisebb eltévelyedései bármikor gond nélkül korrigálhatók. Ez egyébként az ülôhelyzet érdeme is. A CBF-hez viszonyítva a kormány mélyebben, a lábtartók viszont magasabban vannak, ám egyáltalán nem kényelmetlen ez az elrendezés. De utóbbi megállapítás csak a vezetô ülôhelyére igaz. Hátul a hosszabb ülôfelület és az alacsonyabban lévô lábtartók miatt egyértelmûen a CBF kényelmesebb kettejük közül. A Hornet persze elsôdlegesen nem kényelmes, hanem élvezetes motor akar lenni. Ezt a célt szolgálja fékrendszere, amely ugyan a kerekek blokkolását nem tudja megakadályozni, hatásfokát és adagolhatóságát tekintve azonban a teszt egyik legjobbjának bizonyult. Pontosan az ellentéte a Suzuki Bandit 600 fékrendszerének. Bizonyára nem a remek lassítóképesség az oka annak, hogy a sárgák örökzöldje elôkelô helyen szerepel a forgalomba helyezési statisztikákban, ugyanis fékei csak nagy erôvel mûködtethetôk, és akkor sem különösebben meggyôzô a teljesítményük.
A rozsdamentes acélkipufogó is a klasszikus vonalat követi |
A Bandit klasszikus vonala a mai napig öröm a szemnek, kezessége a léleknek |
|
|
SUZUKI BANDIT 600 |
A Bandit tökéletes hétköznapi motor, vagyis pontosan annak a célközönségnek készül, mint a CBF 600. A Honda-motor egyenletesebb teljesítménykifejtését látványával tudja ellensúlyozni a négyhengeres Suzuki-blokk. A finom bordázatú, lég-/ olajhûtéses masina, amely már ma is klaszszikusnak számít, szabályozatlan katalizátorának és szekunderlevegô-rendszerének köszönhetôen immár megfelel az Euro–2- es környezetvédelmi szabvány elôírásainak. Ezt leszámítva azonban semmi nem változott a Suzuki bestsellerén, azaz megtartotta vezetô és utas számára egyaránt kényelmes ülését, kiszámítható és semleges viselkedését, valamint teljes egészében a menetkényelemnek alárendelt futómûvét.
|
|
A másik lehetôség: az SV 650. Egyedi a váz, egyedi a motorkoncepció. A vízhûtô (fent balra) kimondottan széles |
|
SUZUKI SV 650 |
| |
Ezzel gyakorlatilag vissza is érkeztünk a teleszkópvillához és a fékekhez. A villaszárak még megbirkóznának egy harapósabb fékkel is, rugózásuk és csillapításuk azonban már hagy némi kívánnivalót maga után: már normális használat mellett is önálló életre kel a Bandit orra, ezért az ember igyekszik elkerülni a terhelési csúcsokat. És – bár nem ugyanilyen mértékben – hasonló mondható el a hátsó rugós tagról. Hamar bedobná a törülközôt, ha még erôsebb lenne az erôforrás, az pedig már nem illene a Bandit derék karakteréhez. Ettôl persze még nyugodtan kereshet a márka kínálatában, aki temperamentumosabb gépre vágyik, hiszen ott van a középkategória ásza, az SV 650, amely évek óta igazi csillagként tündököl az égen, ráadásul úgy, hogy minden téren valamenynyire különcnek számít. Na nem csak azért, mert V alakban foglal helyet két hengere, hanem azért is, mert motorja az utóbbi idôk egyik legjobb dobása ebben a mûfajban. Ha kell, tud szelíd bárány és dühöngô bika lenni, ezért egyaránt megfelel hétköznapi használatra és önfeledt tombolásra. Az elsô fôtengelyfordulattól, ahol még asztmatikus köhögéstôl fuldokolnak a karburátorral etetett Hondák, és a Suzuki- testvér maximális beleéléssel dolgozik. Villámgyorsan – legalábbis a 600-asokhoz képest utánozhatatlanul gyorsan – veszi fel a fordulatot és pörög fel egészen 8800-ig, igaz, élénk gázreakciója heves terhelésváltással párosul. A futómû nagyszerûen kiszolgálja a pompás motort. Az SV teletankolt állapotában mindössze 195 kilót nyom a mérlegen, vagyis 29 kilogrammal könnyebb, mint a CBF 600. Nem csoda hát, hogy szinte minden riválisát könnyedén lepipálja. Jól fékez, meggyôzôen rugózik és hatásosan csillapít, továbbá kielégítô az ülôkényelme – már ami a vezetôt illeti, az utas ugyanis spártai körülmények közé kényszerül. Ugyancsak kritikát érdemel a mûszerfal újdivatú kialakítása.
|
|
|
A másik lehetôség: az SV 650. Egyedi a váz, egyedi a motorkoncepció. A vízhûtô (fent balra) kimondottan széles |
YAMAHA FZ6 |
|
Ezzel visszaérkeztünk történetünk elejére, az új FZ6-hoz és az új Z 750-hez. Mindkettô meglehetôsen feltûnô alkat. Extrovertált külsejük és a pilótát tájékoztató „egérmozi” továbbfejlesztett változata kiemeli ôket a tömegbôl. A maga módján mindkettô streetfighternek készült, mégis teljesen eltérô egyéniségekrôl beszélhetünk. A négyhengeres Yamaha-motor fordulatszáméhségérôl már esett szó, mint ahogy az alsó és a közepes fordulatszámtartományban mutatott középszerû szereplésérôl is. Ennek éppen az ellenkezôje igaz a Kawasaki erôforrására, amely szó szerint a lehetô legjobbat hozza ki nagyobb hengerûrtartalmából. Csodálatosan finoman veszi fel a gázt, meggyôzô módon adja le a teljesítményét, és 108 lóerejével messze a legmagasabb értéket kínálja. Ez a hajtómû minden tesztelônek elnyerte a tetszését, és – már csak az általa garantált fölényes menetteljesítmények miatt is – messze maga mögé utasítja a hatszázasokat. Hogy a Z 750 az összesítésben mégsem pipált le mindenkit, az a középszerû futómû hibája. A rugós taghoz képest nagyon puha a teleszkópvilla, ami miatt nincs összhang az elsô és a hátsó rugózás között, és ez bizony a kanyarstabilitás rovására megy. Nem drámai, de nem is kellemes jelenség.
|
Teljesen önálló: a Yamaha FZ6. A két félbôl összecsavarozott alumíniumöntvény váz ugyanúgy szembetûnik, mint a magasra emelt kipufogók és a Brutale stílusú fényszóró |
E tekintetben az FZ6 jeleskedik. Irányíthatóság dolgában ugyan meg sem közelíti elôdjét vagy riválisait, stabilitás és futómûbeállítás szempontjából mindenképpen elismerést érdemel. Egyetlen másik gyártmányt sem jellemzi ilyen holtnyugodt egyenesfutás és ilyen remek kanyarstabilitás – bármilyen fajta ívrôl legyen is szó. Egyiknek a futómûvében sincs annyi tartalék, mint a Yamaháéban. A motorral együtt szemlélve egybôl világossá válik, hogy ez a modell mindent a sportosság szolgálatába állít. Az már csak hab a tortán, hogy a CBF 600 mellett az FZ6-nak van a legkényelmesebb ülése. Mivel a hétköznapokban is jól hasznosítható, és költségek tekintetében sincs szégyenkeznivalója, összességében a legelôkelôbb helyen végzett az összehasonlításban. A Z 750 hozzá képest mind a menetstabilitás, mind az utas-ülôkényelem terén – magasan vannak a lábtartók, és rövid az ülôfelület – sokat vesztett, továbbá se terhelhetôség, se a költségek/környezetbarátság terén nem bizonyult hasonlóan jónak. Mégis hosszú út ál a Yamaha elôtt, amíg igazi sikergép lesz. Hiába, még mindig a vevôk döntik el, ki a sztár és ki nem!
HONDA CBF 600 A tesztelt csoportból a Honda az egyetlen, amelyhez rendelhetô ABS, ráadásul kedvezô áron felhôtlen, dinamikus vezetési élményt kínál.
HONDA HORNET 600 A Hornet fô erôssége fürgeségében rejlik. Menyét módjára veszi a kanyarokat, és a vezetôre is átragasztja a belôle áradó lendületet. Nem komótos fazonoknak való.
KAWASKI Z 750 Motorja igazi ínyencfalat, ez nem vitás. Aki szereti a négyhengereseket, és soha nem akar kifogyni a nyomatékból, az könnyedén szemet huny majd az apróbb funkcionális hiányok fölött.
SUZUKI BANDIT 600 Kényelmét és kedvezô vételárát leszámítva nincs igazi erôssége a Banditnak. Azonkívül persze, hogy így is mindenki imádja. Talán pont ez sikerének titka.
SUZUKI SV 650 Az igazi mulitálentum megtestesítôje. Mivel iszonyatosan széles hasznos fordulatszám-tartományban mozog, és futómûve is kellôen sportos, szinte mindenki igényét kielégíti.
YAMAHA FZ6 Meggyôzô szereplése ellenére nem mindenki motorja az FZ6. Minél sportosabb kéz hajtja, annál elônyösebb oldaláról mutatkozik be. Kezdôknek nem feltétlenül ezt a modellt ajánljuk.
MÛSZAKI ADATOK |
CBF 600
Motor Vízhûtésû, négyütemû, négyhengeres, soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvô vezérmûtengely, négy, emelôtôkével mûködtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, négy, állandó nyomású karburátor 34 mm-es torokátmérôvel, megszakító nélküli, elektronikus gyújtás, kettôs hatású katalizátor, szekunder légrendszer, generátor 336 W, akkumulátor 12 V/6 Ah, önindító.
Furat × löket |
65 × 45,2 mm |
Lökettérfogat |
600 cm3 |
Sûrítési viszony |
11,6:1 |
Névleges teljesítmény |
78 LE (57 kW) 10 500/min-nál |
Max. forgatónyomaték |
58 Nm (5,9 kpm) 8000/min-nál |
Erõátvitel primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás,olajfürdôs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunder hajtás O-gyûrûs lánccal.
Futómû központi acél zártszelvényváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm-es belsôcsô-átmérôvel, hátul acél zártszelvény lengôvilla, központi rugós tag. Elöl 296 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel, rendelhetô ABS-szel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul |
120/125 mm |
Kerékméret elöl/hátul |
3.50 ×17 / 5.00 ×17 |
Abroncsméret elöl/hátul |
120/70 ZR 17 / 160/60 ZR 17 |
|
Méret és tömeg |
Tengelytáv |
1480 mm |
Villaszög |
64 fok |
Utánfutás |
109 mm |
Ülésmagasság |
795 ± 15 mm* |
Teletankolt tömeg |
224 kg* |
Tank |
19 l |
|
Ár |
1 670 000 Ft (Honda Hungary) |
|
Hornet 600
Motor Vízhûtésû, négyütemû, négyhengeres, soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvô vezérmûtengely, négy, emelôtôkével mûködtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, négy, állandó nyomású karburátor 34 mm-es torokátmérôvel, megszakító nélküli, elektronikus gyújtás, kettôs hatású katalizátor, szekunder légrendszer, generátor 336 W, akkumulátor 12 V/6 Ah, önindító.
Furat × löket |
65 × 45,2 mm |
Lökettérfogat |
600 cm3 |
Sûrítési viszony |
12,0:1 |
Névleges teljesítmény |
97 LE (71 kW) 12000/min-nál |
Max. forgatónyomaték |
63 Nm (6,4 kpm) 9500/min-nál |
Erõátvitel primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdôs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunder hajtás O-gyûrûs lánccal.
Futómû központi acél zártszelvényváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm-es belsôcsô-átmérôvel, hátul alumínium zártszelvény lengôvilla, központi rugós tag. Elöl 296 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul |
120/128 mm |
Kerékméret elöl/hátul |
3.50 ×17 / 5.50 ×17 |
Abroncsméret elöl/hátul |
120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17 |
|
Méret és tömeg |
Tengelytáv |
1420 mm |
Villaszög |
64,6 fok |
Utánfutás |
98 mm |
Ülésmagasság |
790 mm* |
Teletankolt tömeg |
202 kg* |
Tank |
17 l |
|
Ár |
1 890 000 Ft (Honda Hungary) | |
Z 750
Motor Vízhûtésû, négyütemû, négyhengeres, soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvô vezérmûtengely, négy, emelôtôkével mûködtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés 34 mmes torokátmérôvel. Motormenedzsment, kettôs hatású katalizátor és szekunder légrendszer, generátor 336 W, akkumulátor 12 V/8 Ah, önindító.
Furat × löket |
68,4 × 50,9 mm |
Lökettérfogat |
748 cm3 |
Sûrítési viszony |
11,3:1 |
Névleges teljesítmény |
110 LE (81 kW) 11 000/min-nál |
Max. forgatónyomaték |
75 Nm (7,6 kpm) 8200/min-nál |
Erõátvitel Erôátvitel: primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdôs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunder hajtás O-gyûrûs lánccal.
Futómû acélcsô hídváz, motor teherviselô elemként beépítve. Elöl teleszkópvilla 41 mmes belsôcsô-átmérôvel, hátul acél zártszelvény lengôvilla, himbarendszerre szerelt, központi rugós tag. Elöl 300 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul |
120/126 mm |
Kerékméret elöl/hátul |
3.50 ×17 / 5.50 ×17 |
Gumiméret elöl/hátul |
120/70 ZR 17 /180/55 ZR 17 |
|
Méret és tömeg |
Tengelytáv |
1425 mm |
Villaszög |
65,5 fok |
Utánfutás |
104 mm |
Ülésmagasság |
810 mm* |
Teletankolt tömeg |
219 kg* |
Tank |
18 l |
|
Ár |
1 840 000 Ft (DMC Kft.) |
|
GSF 600 Bandit
Motor Lég-/olajhûtésû, négyütemû, négyhengeres, soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvô vezérmûtengely, négy, egykarú himbával mûködtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, négy, állandó nyomású, karburátor 32 mm-es torokátmérôvel, megszakító nélküli, elektronikus gyújtás, kettôs hatású katalizátor, szekunder légrendszer, generátor 550 W, akkumulátor 12 V/8 Ah, önindító.
Furat × löket |
62,6 × 48,7 mm |
Lökettérfogat |
600 cm3 |
Sûrítési viszony |
11,3:1 |
Névleges teljesítmény |
78 LE (57 kW) 10 500/min-nál |
Max. forgatónyomaték |
54 Nm (5,5 kpm) 9500/min-nál |
Erõátvitel Erôátvitel: primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdôs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunder hajtás O-gyûrûs lánccal.
Futómû acélcsô dupla bölcsôváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm-es belsôcsô-átmérôvel, hátul acél zártszelvény lengôvilla, himbarendszerrel szerelt, központi rugós tag. Elöl 290 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul |
130/121 mm |
Kerékméret elöl/hátul |
3.50 ×17/4,50 ×17 |
Gumiméret elöl/hátul |
120/70 ZR 17/160/60 ZR 17 |
|
Méret és tömeg |
Tengelytáv |
1433 mm |
Villaszög |
64,5 fok |
Utánfutás |
100 mm |
Ülésmagasság |
800 mm* |
Teletankolt tömeg |
222 kg* |
Tank |
20 l |
|
Ár |
1 648 000 Ft (Magyar Suzuki) | |
SV 650
Motor Vízhûtésû, négyütemû, kéthengeres V motor, hengerszög 90 fok. Hengerenként két, lánchajtású, felül fekvô vezérmûtengely, és négy, emelôtôkével mûködtetett szelep. Nedves karteres olajozás, elektronikus befecskendezés 39 mm-es torokátmérôvel, motormenedzsment, kettôs hatású katalizátor és szekunder légrendszer, generátor 375 W, akkumulátor 12 V/10 Ah, önindító.
Furat × löket |
81 × 62,6 mm |
Lökettérfogat |
645 cm3 |
Sûrítési viszony |
11,5:1 |
Névleges teljesítmény |
72 LE (53 kW) 9000/min-nál |
Max. forgatónyomaték |
64 Nm (6,6 kpm) 7200/min-nál |
Erõátvitel primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdôs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunder hajtás O-gyûrûs lánccal.
Futómû alumíniumöntvény hídváz. Elöl teleszkópvilla 41 mm-es belsôcsô-átmérôvel, hátul alumínium zártszelvény lengôvilla, himbarendszerre szerelt, központi rugós tag. Elöl 290 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul |
130/137 mm |
Kerékméret elöl/hátul |
3.50 ×17/5.00 ×17 |
Gumiméret elöl/hátul |
120/70 ZR 17 /160/60 ZR 17 |
|
Méret és tömeg |
Tengelytáv |
1430 mm |
Villaszög |
65 fok |
Utánfutás |
100 mm |
Ülésmagasság |
820 mm* |
Teletankolt tömeg |
195 kg* |
Tank |
17 l |
|
Ár |
1 698 000 Ft (Magyar Suzuki) | |
FZ6
Motor Vízhûtésû, négyütemû, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvô vezérmûtengely, négy, emelôtôkével mûködtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés 36 mmes torokátmérôvel. Motormenedzsment, kettôs hatású katalizátor és szekunder légrendszer, generátor 290 W, akkumulátor 12 V/10 Ah, önindító.
Furat × löket |
65,5 × 44,5 mm |
Lökettérfogat |
600 cm3 |
Sûrítési viszony |
12,2:1 |
Névleges teljesítmény |
98 LE (72 kW) 12 000/min-nál |
Max. forgatónyomaték |
63 Nm (6,4 kpm) 10 000/min-nál |
Erõátvitel primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus mûködtetésû, többtárcsás, olajfürdôs tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómû, szekunder hajtás O-gyûrûs lánccal.
Futómû alumíniumöntvény hídváz. Elöl teleszkóvilla 43 mm-es belsôcsô-átmérôvel, hátul alumínium zártszelvény lengôvilla, központi rugós tag. Elöl 298 mm-es dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyergekkel, hátul 245 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul |
130/130 mm |
Kerékméret elöl/hátul |
3.50 ×17/5.50 ×17 |
Gumiméret elöl/hátul |
120/70 ZR 17/180/55 ZR 17 |
|
Méret és tömeg |
Tengelytáv |
1440 mm |
Villaszög |
65 fok |
Utánfutás |
98 mm |
Ülésmagasság |
810 mm* |
Teletankolt tömeg |
201 kg* |
Tank |
19 l |
|
Ár |
1 845 000 Ft (Yamaha Hungaria) | |
* Mért értékek
|
Mérési eredmények |
Honda CBF 600 |
Honda Hornet 600 |
Kawasaki Z 750 |
Suzuki 600 Bandit |
Suzuki SV 650 |
Yamaha FZ6 |
Végsebesség |
km/h |
210 |
229 |
235 |
202 |
205 |
210 |
Gyorsulás |
|
|
|
|
|
|
|
0–100 km/h |
s |
4,1 |
3,3 |
3,5 |
4,4 |
3,7 |
3,6 |
0–140 km/h |
s |
7,5 |
5,9 |
5,7 |
7,9 |
6,9 |
6,0 |
0–200 km/h |
s |
- |
14,3 |
11,6 |
- |
- |
15,3 |
Nyomatékrugalmasság |
|
|
|
|
|
|
|
60–100 km/h |
s |
6,1 |
5,5 |
4,5 |
6,3 | | |