t e s z t + t e c h n i k a |
|
sszehasonlt teszt: kzpkategris naked bike-ok |

|
Honda CBF 600 Honda Hornet 600 Kawasaki Z 750 Suzuki GSF 600 Bandit Suzuki SV 650 Yamaha FZ6 |
MEGASZTROK |
Aki nem ll a kznsg fnyben, annak kt lehetsge addik: vagy megmutatja magt egy tv-show-ban, vagy megmutatja, mi rejlik benne tnyleg.
|
Ki szmt igazi sztrnak? s hogyan vlhat valaki azz? Napjainkban igazn jogosak e krdsek, hiszen mind jobban elmosdik a hatr az igazi csillagok s az njellt sztrocskk kztt. A mdiban legalbbis. A motorok vilgban ms a helyzet. Ott csupn egyetlen dolog szmt: a vsrlk vlemnye. Nos, az tletk alapjn jelenleg a 600-as Suzuki Bandit s az SV 650 az igazi sztr. E kt modell Eurpban mr rgta vezeti a toplistt. Hajdann a Yamaha FZS 600 Fazer is szp sikernek rvendett, nem csoda ht, ha utdja, az FZ6 szeretne a nyomdokba lpni. Az j Honda CBF 600-nak minden eslye megvan r, hogy sztr legyen, ugyanis adottsgainl fogva elvileg szles rtegek zlsnek felel meg. A Kawasaki Z 750 eltt ott a kvetend plda, a Z 1000 – radsul a zldek 600-as ron mrik a hromnegyed litert. A Yamaha FZ6 nyergbe pattanva mindig az az rzse az embernek, mintha jelen lenne a j reg Fazer. Pedig semmi kze nincs dics eldjhez. Mindenki kedvence helyett igazi kemny streetfighter: az R6 ultramodern motorja s a ktrszes, csavarozssal sszekapcsolt alumnium hdvz egyrtelmûen sportos kldetsrl rulkodik. A fkpad tansga szerint 100 lert ad le a Yamaha erforrsa, azaz kt lervel tbbet, mint amennyi a forgalmiban szerepel.
Az rem msik oldala: llegzetellltan magas, 12 000 percenknti fordulat kell a mnes mozgstshoz, s csak 10 000- nl ll rendelkezsre a 63 Nm maximlis forgatnyomatk. Percenknti 8500 fordulatig, akr a kt Honda s a Suzuki Bandit, ugyan kiszmthatan, de nem eget renget dinamizmussal veti magt elre a Yamaha. Nem nehz kitallni, hogy e sajtossgbl addan folyamatos hzatsra csbtja az embert, ugyanis az emltett hatrvonalon fell beksznt tûzijtk silnyabbnak rezteti a motor szereplst alacsony fordulaton, mint amilyen valjban. A CBF-nl, a Banditnl s a Hornetnl – pontosan ebben a sorrendben – ellenben semmit nem hinyolunk az als s a kzepes fordulatszm-tartomnyban, mivel a fels rgiba lpve sem kvetkezik be szmottev teljestmnynvekeds. Szpen fogalmazva.
 |
A Honda sportos knlata a kzpkategriban: a Hornet. Az ls al hozott kipufog divatjban ttr szerepet jtszott, de mg mindig karburtoros
 |
 |
 |
HONDA HORNET 600 |
Teljesen ms az SV 650 s a Z 750. Fleg a kupicnyival nagyobb hengerûrtartalm V2-es Suzuki-motor esetben tmad az az rzse a piltnak, mintha egszen ms kategrij modellen lne. Gzervel hz alacsony fordulaton, kellen potens a kzps tartomnyban, s kszsgesen prg a fels harmadban is. Mr 8800 percenknti fordulaton leadja 78 ler teljestmnyt – az FZ6 mg csak ilyenkor kezd kibontakozni. Hasonl karakterû a Z 750 erforrsa is. Gyakorlatilag mr alapjrattl kezdden teljes odaadssal teszi a dolgt. A hasznos fordulatszm- tartomny egszben flnyes teljestmnykifejts formjban juttatja kifejezsre 150 kbcentimteres hengerûrtartalom- elnyt. Ezzel mg az SV hajtmûve sem tudja felvenni a versenyt, de a korn tetz teljestmnygrbt tekintve taln mg az ll hozz a legkzelebb valamennyi erforrs kzl. A 600-asok mind egy szinttel lejjebb muzsiklnak.
Ht ennyit a szmokrl.Tudni kell azonban, hogy az letben nem eszik olyan forrn a kst, mint amilyen forrnak az a mrsek alapjn tûnik. Legjobb plda erre a Honda CBF 600, amely idom nlkli kivitelben vett rszt tesztnkn. 76 lert ad le 10 800 percenknti fordulaton. Aki most fintorog, az nagyon meg lehet gyzdve a sajt kpessgeirl. Az egyenletes teljestmny- s nyomatkkifejtsnek ksznheten ppen elegend ez az ertartalk ahhoz, hogy a Honda a knyelmestl a tempsig valamennyi haladsi stlust kiszolglja a kzti forgalom biztonsgos keretein bell. St mi tbb, sokoldal futmûvel s – az llthat magassg kormny s ls jvoltbl – egynre szabhat ergonmival prostja a motor nem klnsebben izgalmas, de mindenkppen kiegyenslyozottnak mondhat karaktert. Az llthatsgnak ksznheten kis s nagy termetû motorosok egyarnt hamar megtalljk rajta a legknyelmesebb lhelyzetet. A futmû kezdknek megknnyti, haladknak pedig nem nehezti meg a dolgt. A gyrt eltekintett attl, hogy tlsgosan lgy bellts rugzelemekkel vltsa meg a menetknyelmet, ezrt olyan feszes belltst vlasztott a CBF 600-hoz, amely j szolglatot tesz sportos hasznlat esetn is. A csupn mrskelten szles hts gumiabroncs (160/60 ZR 17), a semleges kanyarvteli viselkeds s a szlssgektl mentes,egyenletes teljestmnykifejts elegye tkletesen stresszmentes vezetst tesz lehetv. Az jonc knnyedn lpst tud tartani a rszben mr rangot szerzett konkurencival, legfeljebb a hossz egyeneseken marad le nmileg az ersebb FZ6, Z 750 vagy Hornet mgtt. Nagyon kellemes rzs vezetni, s kettesben is lvezetes a hasznlata, mert utaslse kellen tgas, rugs tagja pedig megfelel elfesztettsg mellett jl brja a pluszteherrel jr ignybevtelt. A CBF 600 nagy pillanata mgis akkor kvetkezik el, amikor lassulsrl van sz. A Hondt a 128 000 forintrt megrendelhet ABS teszi egyedlllv ebben a meznyben. Ezzel brmilyen tfelleten – akr hullmos talajon vagy vltoz tapadsi egytthatj (nedves, sima vagy rdes) aszfalton – btran meg lehet hzni a fkkart. Az ton htrahagyott apr, fekete cskok arrl rulkodnak, hogy az els kerknl sokkal sûrûbben, a htsnl viszont ritkbban, m cseppet sem zavaran lp mûkdsbe az ABS. A tbbi motorhoz nem rendelhet ez a biztonsgi rendszer. Mg a CBF testvrnek szmt Hornethez sem, amelytl az jdonsg akadoz s hossz utakon jr vltja, valamint rosszul adagolhat, rngat kuplungja mellett vzt s motorjt is rklte.
|
Hasonl, mgis ms: a Kawasaki 750. Hideg idben szksge van a hidegindtra, a kuplungkarja llthat |
KAWASAKI Z 750 | |
A szoros rokonsg ellenre a Hornet teljesen ms egynisg, mint a CBF. Frgbb, idegesebb s trelmetlenebb – izgga termszet, majd sztveti a tettvgy. A lefojtatlan motor (91 LE-t mrtnk) sokkal jobban szomjhozza a fordulatszmot, viszont 8000 fordulat alatt az FZ6-hoz s a Bandithoz hasonl nyomatkgrbt produkl. Arrl nem is beszlve, hogy a CBF 600-tl eltren egy olyan hinyossg is jellemzi, amely htrnyosan befolysolja hasznlatt vroson kvl, kanyargs utakon: elg nyersen reagl a gzadsra, amit csak slyosbt a hajtslnc jelents holtjtka. Ez azrt is felettbb meglep, mert a Hornet testvrhez hasonlan karburtorok ltal elksztve kapja az zemanyagot, ami pedig ppen finomsgot kellene, hogy eredmnyezzen.
HONDA CBF 600 |
HONDA HORNET 600 |
KAWASAKI Z 750 |
 |
 |
 |
SUZUKI BANDIT 600 |
SUZUKI SV 650 |
YAMAHA FZ6 |
 |
 |
 |
Hat mûszerfal, hromfle megolds: klasszikus, digitlis – vagy pont a kett kztt, mint a Suzuki SV 650-nl |
A fenti hinyossg ellenttelezseknt remek irnythatsgot nyjt cserbe a „Ldarzs”. Elg csupn megrezdteni a kormnyt, s mris szolgaian kveti a kijellt irnyt. Szles 180-as hts kereke miatt taln nem annyira pldsan viselkedik talajhullmokon, mint a CBF 600, m kisebb eltvelyedsei brmikor gond nlkl korriglhatk. Ez egybknt az lhelyzet rdeme is. A CBF-hez viszonytva a kormny mlyebben, a lbtartk viszont magasabban vannak, m egyltaln nem knyelmetlen ez az elrendezs. De utbbi megllapts csak a vezet lhelyre igaz. Htul a hosszabb lfellet s az alacsonyabban lv lbtartk miatt egyrtelmûen a CBF knyelmesebb kettejk kzl. A Hornet persze elsdlegesen nem knyelmes, hanem lvezetes motor akar lenni. Ezt a clt szolglja fkrendszere, amely ugyan a kerekek blokkolst nem tudja megakadlyozni, hatsfokt s adagolhatsgt tekintve azonban a teszt egyik legjobbjnak bizonyult. Pontosan az ellentte a Suzuki Bandit 600 fkrendszernek. Bizonyra nem a remek lasstkpessg az oka annak, hogy a srgk rkzldje elkel helyen szerepel a forgalomba helyezsi statisztikkban, ugyanis fkei csak nagy ervel mûkdtethetk, s akkor sem klnsebben meggyz a teljestmnyk.
A rozsdamentes aclkipufog is a klasszikus vonalat kveti |
A Bandit klasszikus vonala a mai napig rm a szemnek, kezessge a lleknek |
 |
|
SUZUKI BANDIT 600 |
A Bandit tkletes htkznapi motor, vagyis pontosan annak a clkznsgnek kszl, mint a CBF 600. A Honda-motor egyenletesebb teljestmnykifejtst ltvnyval tudja ellenslyozni a ngyhengeres Suzuki-blokk. A finom bordzat, lg-/ olajhûtses masina, amely mr ma is klaszszikusnak szmt, szablyozatlan kataliztornak s szekunderleveg-rendszernek ksznheten immr megfelel az Euro–2- es krnyezetvdelmi szabvny elrsainak. Ezt leszmtva azonban semmi nem vltozott a Suzuki bestsellern, azaz megtartotta vezet s utas szmra egyarnt knyelmes lst, kiszmthat s semleges viselkedst, valamint teljes egszben a menetknyelemnek alrendelt futmûvt.
|
 |
A msik lehetsg: az SV 650. Egyedi a vz, egyedi a motorkoncepci. A vzhût (fent balra) kimondottan szles |
 |
SUZUKI SV 650 |
| |
Ezzel gyakorlatilag vissza is rkeztnk a teleszkpvillhoz s a fkekhez. A villaszrak mg megbirkznnak egy harapsabb fkkel is, rugzsuk s csillaptsuk azonban mr hagy nmi kvnnivalt maga utn: mr normlis hasznlat mellett is nll letre kel a Bandit orra, ezrt az ember igyekszik elkerlni a terhelsi cscsokat. s – br nem ugyanilyen mrtkben – hasonl mondhat el a hts rugs tagrl. Hamar bedobn a trlkzt, ha mg ersebb lenne az erforrs, az pedig mr nem illene a Bandit derk karakterhez. Ettl persze mg nyugodtan kereshet a mrka knlatban, aki temperamentumosabb gpre vgyik, hiszen ott van a kzpkategria sza, az SV 650, amely vek ta igazi csillagknt tndkl az gen, radsul gy, hogy minden tren valamenynyire klncnek szmt. Na nem csak azrt, mert V alakban foglal helyet kt hengere, hanem azrt is, mert motorja az utbbi idk egyik legjobb dobsa ebben a mûfajban. Ha kell, tud szeld brny s dhng bika lenni, ezrt egyarnt megfelel htkznapi hasznlatra s nfeledt tombolsra. Az els ftengelyfordulattl, ahol mg asztmatikus khgstl fuldokolnak a karburtorral etetett Hondk, s a Suzuki- testvr maximlis belelssel dolgozik. Villmgyorsan – legalbbis a 600-asokhoz kpest utnozhatatlanul gyorsan – veszi fel a fordulatot s prg fel egszen 8800-ig, igaz, lnk gzreakcija heves terhelsvltssal prosul. A futmû nagyszerûen kiszolglja a pomps motort. Az SV teletankolt llapotban mindssze 195 kilt nyom a mrlegen, vagyis 29 kilogrammal knnyebb, mint a CBF 600. Nem csoda ht, hogy szinte minden rivlist knnyedn lepiplja. Jl fkez, meggyzen rugzik s hatsosan csillapt, tovbb kielgt az lknyelme – mr ami a vezett illeti, az utas ugyanis sprtai krlmnyek kz knyszerl. Ugyancsak kritikt rdemel a mûszerfal jdivat kialaktsa.
 |
 |
 |
A msik lehetsg: az SV 650. Egyedi a vz, egyedi a motorkoncepci. A vzhût (fent balra) kimondottan szles |
YAMAHA FZ6 |
|
Ezzel visszarkeztnk trtnetnk elejre, az j FZ6-hoz s az j Z 750-hez. Mindkett meglehetsen feltûn alkat. Extrovertlt klsejk s a piltt tjkoztat „egrmozi” tovbbfejlesztett vltozata kiemeli ket a tmegbl. A maga mdjn mindkett streetfighternek kszlt, mgis teljesen eltr egynisgekrl beszlhetnk. A ngyhengeres Yamaha-motor fordulatszmhsgrl mr esett sz, mint ahogy az als s a kzepes fordulatszmtartomnyban mutatott kzpszerû szereplsrl is. Ennek ppen az ellenkezje igaz a Kawasaki erforrsra, amely sz szerint a lehet legjobbat hozza ki nagyobb hengerûrtartalmbl. Csodlatosan finoman veszi fel a gzt, meggyz mdon adja le a teljestmnyt, s 108 lerejvel messze a legmagasabb rtket knlja. Ez a hajtmû minden tesztelnek elnyerte a tetszst, s – mr csak az ltala garantlt flnyes menetteljestmnyek miatt is – messze maga mg utastja a hatszzasokat. Hogy a Z 750 az sszestsben mgsem piplt le mindenkit, az a kzpszerû futmû hibja. A rugs taghoz kpest nagyon puha a teleszkpvilla, ami miatt nincs sszhang az els s a hts rugzs kztt, s ez bizony a kanyarstabilits rovsra megy. Nem drmai, de nem is kellemes jelensg.
 |
Teljesen nll: a Yamaha FZ6. A kt flbl sszecsavarozott alumniumntvny vz ugyangy szembetûnik, mint a magasra emelt kipufogk s a Brutale stlus fnyszr |
E tekintetben az FZ6 jeleskedik. Irnythatsg dolgban ugyan meg sem kzelti eldjt vagy rivlisait, stabilits s futmûbellts szempontjbl mindenkppen elismerst rdemel. Egyetlen msik gyrtmnyt sem jellemzi ilyen holtnyugodt egyenesfuts s ilyen remek kanyarstabilits – brmilyen fajta vrl legyen is sz. Egyiknek a futmûvben sincs annyi tartalk, mint a Yamahban. A motorral egytt szemllve egybl vilgoss vlik, hogy ez a modell mindent a sportossg szolglatba llt. Az mr csak hab a tortn, hogy a CBF 600 mellett az FZ6-nak van a legknyelmesebb lse. Mivel a htkznapokban is jl hasznosthat, s kltsgek tekintetben sincs szgyenkeznivalja, sszessgben a legelkelbb helyen vgzett az sszehasonltsban. A Z 750 hozz kpest mind a menetstabilits, mind az utas-lknyelem tern – magasan vannak a lbtartk, s rvid az lfellet – sokat vesztett, tovbb se terhelhetsg, se a kltsgek/krnyezetbartsg tern nem bizonyult hasonlan jnak. Mgis hossz t l a Yamaha eltt, amg igazi sikergp lesz. Hiba, mg mindig a vevk dntik el, ki a sztr s ki nem!
HONDA CBF 600 A tesztelt csoportbl a Honda az egyetlen, amelyhez rendelhet ABS, radsul kedvez ron felhtlen, dinamikus vezetsi lmnyt knl.
HONDA HORNET 600 A Hornet f erssge frgesgben rejlik. Menyt mdjra veszi a kanyarokat, s a vezetre is tragasztja a belle rad lendletet. Nem komtos fazonoknak val.
KAWASKI Z 750 Motorja igazi nyencfalat, ez nem vits. Aki szereti a ngyhengereseket, s soha nem akar kifogyni a nyomatkbl, az knnyedn szemet huny majd az aprbb funkcionlis hinyok fltt.
SUZUKI BANDIT 600 Knyelmt s kedvez vtelrt leszmtva nincs igazi erssge a Banditnak. Azonkvl persze, hogy gy is mindenki imdja. Taln pont ez sikernek titka.
SUZUKI SV 650 Az igazi mulitlentum megtestestje. Mivel iszonyatosan szles hasznos fordulatszm-tartomnyban mozog, s futmûve is kellen sportos, szinte mindenki ignyt kielgti.
YAMAHA FZ6 Meggyz szereplse ellenre nem mindenki motorja az FZ6. Minl sportosabb kz hajtja, annl elnysebb oldalrl mutatkozik be. Kezdknek nem felttlenl ezt a modellt ajnljuk.
MÛSZAKI ADATOK |
CBF 600
Motor Vzhûtsû, ngytemû, ngyhengeres, soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmûtengely, ngy, emeltkvel mûkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, ngy, lland nyoms karburtor 34 mm-es toroktmrvel, megszakt nlkli, elektronikus gyjts, ketts hats kataliztor, szekunder lgrendszer, genertor 336 W, akkumultor 12 V/6 Ah, nindt.
Furat lket |
65 45,2 mm |
Lkettrfogat |
600 cm3 |
Sûrtsi viszony |
11,6:1 |
Nvleges teljestmny |
78 LE (57 kW) 10 500/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
58 Nm (5,9 kpm) 8000/min-nl |
Erõtvitel primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mûkdtetsû, tbbtrcss,olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vltmû, szekunder hajts O-gyûrûs lnccal.
Futmû kzponti acl zrtszelvnyvz. Ell teleszkpvilla 41 mm-es belscs-tmrvel, htul acl zrtszelvny lengvilla, kzponti rugs tag. Ell 296 mm-es dupla trcsafk, ktdugattys fknyergekkel, htul 240 mm-es trcsafk egydugattys fknyereggel, rendelhet ABS-szel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
120/125 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 5.00 17 |
Abroncsmret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 160/60 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1480 mm |
Villaszg |
64 fok |
Utnfuts |
109 mm |
lsmagassg |
795 ± 15 mm* |
Teletankolt tmeg |
224 kg* |
Tank |
19 l |
|
r |
1 670 000 Ft (Honda Hungary) |
|
Hornet 600
Motor Vzhûtsû, ngytemû, ngyhengeres, soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmûtengely, ngy, emeltkvel mûkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, ngy, lland nyoms karburtor 34 mm-es toroktmrvel, megszakt nlkli, elektronikus gyjts, ketts hats kataliztor, szekunder lgrendszer, genertor 336 W, akkumultor 12 V/6 Ah, nindt.
Furat lket |
65 45,2 mm |
Lkettrfogat |
600 cm3 |
Sûrtsi viszony |
12,0:1 |
Nvleges teljestmny |
97 LE (71 kW) 12000/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
63 Nm (6,4 kpm) 9500/min-nl |
Erõtvitel primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mûkdtetsû, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vltmû, szekunder hajts O-gyûrûs lnccal.
Futmû kzponti acl zrtszelvnyvz. Ell teleszkpvilla 41 mm-es belscs-tmrvel, htul alumnium zrtszelvny lengvilla, kzponti rugs tag. Ell 296 mm-es dupla trcsafk, ktdugattys fknyergekkel, htul 240 mm-es trcsafk egydugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
120/128 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 5.50 17 |
Abroncsmret ell/htul |
120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1420 mm |
Villaszg |
64,6 fok |
Utnfuts |
98 mm |
lsmagassg |
790 mm* |
Teletankolt tmeg |
202 kg* |
Tank |
17 l |
|
r |
1 890 000 Ft (Honda Hungary) | |
Z 750
Motor Vzhûtsû, ngytemû, ngyhengeres, soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmûtengely, ngy, emeltkvel mûkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs 34 mmes toroktmrvel. Motormenedzsment, ketts hats kataliztor s szekunder lgrendszer, genertor 336 W, akkumultor 12 V/8 Ah, nindt.
Furat lket |
68,4 50,9 mm |
Lkettrfogat |
748 cm3 |
Sûrtsi viszony |
11,3:1 |
Nvleges teljestmny |
110 LE (81 kW) 11 000/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
75 Nm (7,6 kpm) 8200/min-nl |
Erõtvitel Ertvitel: primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mûkdtetsû, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vltmû, szekunder hajts O-gyûrûs lnccal.
Futmû aclcs hdvz, motor tehervisel elemknt beptve. Ell teleszkpvilla 41 mmes belscs-tmrvel, htul acl zrtszelvny lengvilla, himbarendszerre szerelt, kzponti rugs tag. Ell 300 mm-es dupla trcsafk, ktdugattys fknyergekkel, htul 220 mm-es trcsafk egydugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
120/126 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17 / 5.50 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 /180/55 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1425 mm |
Villaszg |
65,5 fok |
Utnfuts |
104 mm |
lsmagassg |
810 mm* |
Teletankolt tmeg |
219 kg* |
Tank |
18 l |
|
r |
1 840 000 Ft (DMC Kft.) |
|
GSF 600 Bandit
Motor Lg-/olajhûtsû, ngytemû, ngyhengeres, soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmûtengely, ngy, egykar himbval mûkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, ngy, lland nyoms, karburtor 32 mm-es toroktmrvel, megszakt nlkli, elektronikus gyjts, ketts hats kataliztor, szekunder lgrendszer, genertor 550 W, akkumultor 12 V/8 Ah, nindt.
Furat lket |
62,6 48,7 mm |
Lkettrfogat |
600 cm3 |
Sûrtsi viszony |
11,3:1 |
Nvleges teljestmny |
78 LE (57 kW) 10 500/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
54 Nm (5,5 kpm) 9500/min-nl |
Erõtvitel Ertvitel: primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mûkdtetsû, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vltmû, szekunder hajts O-gyûrûs lnccal.
Futmû aclcs dupla blcsvz. Ell teleszkpvilla 41 mm-es belscs-tmrvel, htul acl zrtszelvny lengvilla, himbarendszerrel szerelt, kzponti rugs tag. Ell 290 mm-es dupla trcsafk, ktdugattys fknyergekkel, htul 240 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
130/121 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17/4,50 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17/160/60 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1433 mm |
Villaszg |
64,5 fok |
Utnfuts |
100 mm |
lsmagassg |
800 mm* |
Teletankolt tmeg |
222 kg* |
Tank |
20 l |
|
r |
1 648 000 Ft (Magyar Suzuki) | |
SV 650
Motor Vzhûtsû, ngytemû, kthengeres V motor, hengerszg 90 fok. Hengerenknt kt, lnchajts, fell fekv vezrmûtengely, s ngy, emeltkvel mûkdtetett szelep. Nedves karteres olajozs, elektronikus befecskendezs 39 mm-es toroktmrvel, motormenedzsment, ketts hats kataliztor s szekunder lgrendszer, genertor 375 W, akkumultor 12 V/10 Ah, nindt.
Furat lket |
81 62,6 mm |
Lkettrfogat |
645 cm3 |
Sûrtsi viszony |
11,5:1 |
Nvleges teljestmny |
72 LE (53 kW) 9000/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
64 Nm (6,6 kpm) 7200/min-nl |
Erõtvitel primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mûkdtetsû, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vltmû, szekunder hajts O-gyûrûs lnccal.
Futmû alumniumntvny hdvz. Ell teleszkpvilla 41 mm-es belscs-tmrvel, htul alumnium zrtszelvny lengvilla, himbarendszerre szerelt, kzponti rugs tag. Ell 290 mm-es dupla trcsafk, ktdugattys fknyergekkel, htul 240 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
130/137 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17/5.00 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17 /160/60 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1430 mm |
Villaszg |
65 fok |
Utnfuts |
100 mm |
lsmagassg |
820 mm* |
Teletankolt tmeg |
195 kg* |
Tank |
17 l |
|
r |
1 698 000 Ft (Magyar Suzuki) | |
FZ6
Motor Vzhûtsû, ngytemû, ngyhengeres soros motor. Kt, lnchajts, fell fekv vezrmûtengely, ngy, emeltkvel mûkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs 36 mmes toroktmrvel. Motormenedzsment, ketts hats kataliztor s szekunder lgrendszer, genertor 290 W, akkumultor 12 V/10 Ah, nindt.
Furat lket |
65,5 44,5 mm |
Lkettrfogat |
600 cm3 |
Sûrtsi viszony |
12,2:1 |
Nvleges teljestmny |
98 LE (72 kW) 12 000/min-nl |
Max. forgatnyomatk |
63 Nm (6,4 kpm) 10 000/min-nl |
Erõtvitel primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mûkdtetsû, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatfokozat vltmû, szekunder hajts O-gyûrûs lnccal.
Futmû alumniumntvny hdvz. Ell teleszkvilla 43 mm-es belscs-tmrvel, htul alumnium zrtszelvny lengvilla, kzponti rugs tag. Ell 298 mm-es dupla trcsafk, ktdugattys fknyergekkel, htul 245 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul |
130/130 mm |
Kerkmret ell/htul |
3.50 17/5.50 17 |
Gumimret ell/htul |
120/70 ZR 17/180/55 ZR 17 |
|
Mret s tmeg |
Tengelytv |
1440 mm |
Villaszg |
65 fok |
Utnfuts |
98 mm |
lsmagassg |
810 mm* |
Teletankolt tmeg |
201 kg* |
Tank |
19 l |
|
r |
1 845 000 Ft (Yamaha Hungaria) | |
* Mrt rtkek

|
Mrsi eredmnyek |
Honda CBF 600 |
Honda Hornet 600 |
Kawasaki Z 750 |
Suzuki 600 Bandit |
Suzuki SV 650 |
Yamaha FZ6 |
Vgsebessg |
km/h |
210 |
229 |
235 |
202 |
205 |
210 |
Gyorsuls |
|
|
|
|
|
|
|
0–100 km/h |
s |
4,1 |
3,3 |
3,5 |
4,4 |
3,7 |
3,6 |
0–140 km/h |
s |
7,5 |
5,9 |
5,7 |
7,9 |
6,9 |
6,0 |
0–200 km/h |
s |
- |
14,3 |
11,6 |
- |
- |
15,3 |
Nyomatkrugalmassg |
|
|
|
|
|
|
|
60–100 km/h |
s |
6,1 |
5,5 |
4,5 |
6,3 | | |